ساخت ۱۱ مدرسه به‌همت دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دلگان
کد خبر: 3767332
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

ساخت ۱۱ مدرسه به‌همت دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دلگان

گروه اجتماعی ـ فرماندار دلگان گفت: تا پایان سال جاری ۱۱ مدرسه به‌همت دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در شهرستان محروم دلگان، در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان‌ ساخته می‌شود.

ساخت 11 مدرسه به همت دفتر آیت‌الله سیستانی در دلگان

مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تا پایان سال جاری 11 مدرسه به همت دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در شهرستان محروم دلگان (در جنوب استان) ساخته می‌شود.
وی اظهار کرد: دو مدرسه 6 کلاسه در محله شهلی‌بر و گنبد علوی این شهرستان، چهار مدرسه 4 کلاسه در علی‌آباد کلان‌ظهور، کهنک‌لدی، محله چلیله‌ها و گلمورتی، سه مدرسه 2 کلاسه در دهدشت هودیان، آراسته ای هودیان و چاه اسحق جلگه و همچنین دو مدرسه یک‌ کلاسه در روستاهای دلگان ساخته خواهد شد.
فرماندار دلگان افزود: بازماندگی از تحصیل که زاییده محرومیت‌ها و فقر فرهنگی است، خود مولّد آسیب‌های اجتماعی و فقر است، فلذا باید با ایجاد فضاهای آموزشی مورد نیاز، تا جای ممکن از پدیده بازماندگی از تحصیل جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین گلوگاه‌های فرهنگی و تربیتی کشور محسوب می‌شود و ضعف ساختاری و مدیریتی در آموزش و پرورش، به طور مستقیم بر روی سایر نقاط نیز تاثیر می‌گذارد.
شجاعی اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشرفت هر جامعه‌ای دارد؛ برای توسعه هر منطقه باید سیستم آموزشی آن توسعه یابد.

انتهای پیام

captcha