دلگان؛ شهر کثرت اقوام و وحدت اقشار
کد خبر: 3719613
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

دلگان؛ شهر کثرت اقوام و وحدت اقشار

گروه اجتماعی - فرماندار دلگان گفت: دلگان را می‌توان شهر کثرت اقوام و وحدت اقشار دانست، چراکه با وجود کثرت عشایر و طوایف در آن، وحدت و همدلی در میان مردم دلگان موج می‌زند؛ این شهر شهدای زیادی را به نسبت جمعیت خود در طول جنگ تحمیلی و همچنین در دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم اسلام کرده است.

دلگان، شهر کثرت اقوام و وحدت اقشار

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مجتبی شجاعی، فرماندار شهرستان دلگان روز گذشته، 11 خرداد ماه در حاشیه نشست استاندار با مسئولین، نخبگان و فرهیختگان این شهرستان، گفت: دلگان یکی از مراکز اصلی توزیع و تردد بار و مسافر در سطح استان بوده و طیف وسیعی از ظرفیت‌های بالقوه از حمل و نقل گرفته تا کشاورزی و دامپروری را در خود نهفته دارد.
فرماندار دلگان اظهار کرد: ترانزیت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری، مهم‌ترین مواردی است که به میزان قابل توجه ظرفیت برای رشد و بهره برداری در آن وجود دارد، چرا که موارد ذکر شده در سطح این شهرستان به شکل سنتی و محدود فعالیت می‌کنند و زمینه زیادی برای توسه و پیشرفت دارد.
وی افزود: دلگان را می‌توان شهر کثرت اقوام و وحدت اقشار دانست، چراکه با وجود کثرت عشایر و طوایف در آن، وحدت و همدلی در میان مردم دلگان موج می‌زند؛ این شهر شهدای زیادی را به نسبت جمعیت خود در طول جنگ تحمیلی و همچنین در دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم اسلام کرده است.
شجاعی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های زیادی که توسط دولت‌های مختلف به‌ویژه در دولت تدبیر و امید صورت گرفته، هنوز در بسیاری از شاخص‌ها با سطح مطلوب فاصله زیادی داریم و متاسفانه حجم عقب ماندگی بگونه‌ای است که برای جبران آن نیاز به همت مضاعف و اعتبارات قابل توجه دارد.
وی بیان کرد: دلگان در کشاورزی یکی از قطب‌های اصلی استان بوده و بخش‌هایی از تمدن کشاورزی جازموریان واقع در استان کرمان نیز در این شهر قرار گرفته است. به لطف سفره‌های غنی آب‌های زیر زمینی و خاک غنی و مطلوب با حدود 800 هکتار سطح زیر کشت چای ترش رتبه نخست را در کنار رودبار در این زمینه داریم و در کشت خرما و حنا نیز شرایط مطلوب است.
فرماندار دلگان افزود: علی‌رغم ظرفیت‌های بزرگ، این شهر در بسیاری از شاخص‌های اجتماعی، رفاهی و خدماتی نامطلوب است؛ متاسفانه وضعیت آموزش، آب، برق، مخابرات و اینترنت در دلگان شرایط نامطلوبی است.

انتهای پیام

captcha