نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در مساجد ضرورت دارد
کد خبر: 3713899
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
ذوالقدر:

نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در مساجد ضرورت دارد

گروه جامعه ــ نائب رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رو به توسعه بوده است، گفت: مسجد پایگاهی اجتماعی است که باید جایگاه زنان به عنوان نیمی از جامعه در آن تثبیت شود.

رد نشود/// نقش آفرینی بانوان مسلمان رو به توسعه است/ فعالیت همه‌جانبه بانوان در مساجد

همزمان با روز هفتم از دهه «تکریم و غبارروبی مساجد» که روز نقش‌‌آفرینی بانوی مسلمان در مسجد نامگذاری شده است، سیده فاطمه ذوالقدر، نائب رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه در زمان دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی، بانوان نقش محوری در جامعه ما داشته‌اند و در دو، سه سال اخیر نیز با حمایت‌های مقام معظم رهبری، تأکید دولت و پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون بانوان، فعالیت اجتماعی و مؤثر بانوان فزونی یافته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در مساجد برنامه‌های بسیار خوبی با مشارکت بانوان برگزار می‌شود، از کلاس‌های قرآن کریم گرفته تا کلاس‌های هنری متنوع؛ اما معتقدیم این فعالیت‌ها می‌تواند با برنامه ریزی و دقت در همه مساجد فراگیر شود، گاهی خانم‌ها به ما مراجعه می‌کنند و از این که مسجد محله‌شان با وجود داشتن ظرفیت، فضایی به خانم‌ها برای تشکیل کلاس یا جلسه اختصاص نمی‌دهد، گله می‌کنند.

ذوالقدر در پاسخ به این که آیا وقت آن نرسیده است که همه مساجد در شورای فرهنگی خود، یک عضو ثابت و فعال خانم داشته باشند؟ گفت: حتماً این مسأله را مساجد باید لحاظ کنند و باور داشته باشند که خانم‌ها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

نائب رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تعاملاتی که با اعضای فراکسیون بانوان، فراکسیون قرآن و عترت و مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد داریم، پیگیر نقش‌آفرینی هر چه مؤثرتر و باشکوه‌تر بانوان مسلمان کشورمان در جامعه هستیم و امیدواریم پیگیری و حضور ما نمایندگان خانم در مجلس، یک پشتگرمی برای بانوان محسوب شود.

انتهای پیام

captcha