پایان بهمن؛ زمان افتتاح جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز
کد خبر: 3690829
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

پایان بهمن؛ زمان افتتاح جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در 30 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

حمید ساجد، مسئول امور فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به انتشار فراخوان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، ثبت‌نام از علاقمندان به شرکت در این جشنواره قرآنی آغاز شده و تا زمان برگزاری جشنواره ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 30 بهمن‌ماه آیین افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌‌شود، گفت: بخش شفاهی مرحله دانشگاهی این جشنواره 14 و 15 اسفندماه در دو بخش دانشجویان دختر و پسر برگزار خواهد شد.

ساجد گفت: به منظور آمادگی دانشجویان برای شرکت در این جشنواره کارگاه آموزشی قرائت قرآن کریم با محوریت استعدادیابی با تدریس ناصر دغاغله در حال برگزاری است. دانشجویان می‌توانند برای شرکت در بخش کتبی جشنواره برای دریافت منابع آزمون تا قبل از 7 اسفندماه که زمان برگزاری بخش کتبی به صورت سراسری همزمان با سراسر کشور است، به مدیریت فرهنگی مراجعه کنند.

مسئول امور فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در بخش‌های پژوهشی، فناوری و ادبی تا آخر خردادماه برای ارسال آثار خود زمان دارند. تاکنون بیش از یکصد نفر در همه بخش‌های جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

ساجد عنوان کرد: این جشنواره شامل بخش‌های شفاهی، پژوهشی، هنری، کتبی، فناوری اطلاعات و ادبی است. بخش شفاهی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 5 جزء اول، 10 جزء اول، 20 جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح و بخش پژوهشی شامل رشته‌های مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب و بخش فناوری اطلاعات شامل رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، کانال شبکه‌های مجازی و بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، معرق و منبت، عکاسی، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی و پوستر، تذهیب و بخش ادبی شامل رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و بخش کتبی شامل رشته‌های احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

پایان بهمن؛ زمان افتتاح جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز

captcha