تفاوت دوره دانشجو معلم قرآن مددجویان بهزیستی
کد خبر: 3688220
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
تک‌فلاح عنوان کرد:

تفاوت دوره دانشجو معلم قرآن مددجویان بهزیستی

کانون خبرنگاران نبأ: داود تک‌فلاح گفت: علی‌رغم اینکه دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره، دارای کم‌توانی جسمی حرکتی هستند، ولی به لحاظ یادگیری و هوش، دارای توان بالایی در فراگیری علوم قرآنی و گذراندن دوره هستند و توانمندی لازم را در بخش تدریس دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، داود تک‌فلاح، مدرس طرح دانشجو معلم قرآن کریم با اشاره به ظرفیت خوب یادگیری شرکت‌کنندگان در این طرح که ویژه مددجویان سازمان بهزیستی کشور بوده و به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شده است، گفت: کلاس‌های طرح دانشجو معلم قرآن کریم در حالی برگزار شد که علی‌رغم اینکه دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره، دارای کم‌توانی جسمی حرکتی هستند، ولی به لحاظ یادگیری و هوش دارای توان بالایی در فراگیری علوم قرآنی و گذراندن دوره هستند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور بیان کرد: بنده تجربیات زیادی در امر تدریس داشته‌ام و تاکنون با دانشجویان بسیاری از رشته‌های تحصیلی کلاس داشته‌ام، اما انگیزه و تلاش این مددجویان بسیار چشم‌گیر است و همین امر سبب شده این کلاس با سایر کلاس‌ها و دوره‌های دیگر، به لحاظ مشارکت و فعالیت بسیار متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان این دوره توانمندی لازم را در بخش تدریس دارند، گفت: ضمن پیش‌بینی‌های انجام شده افرادی که موفق به کسب مدرک از این دوره شوند، می‌توانند در دانشگاه‌های محل تحصیل خود و یا مؤسساتی که زیر نظر بهزیستی هستند، فعالیت کنند.

تک‌فلاح در مورد شیوه و منابع تدریس شده در این دوره، گفت: قبل از شروع دوره در جلسات مشورتی که با اساتید مجرب داشتیم منابع زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به زمان‌بندی کلاس‌ها به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که منابع تدریسی این دوره کتاب‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی نور و روش تدریس روخوانی قرآن کریم نوشته احمد حاجی‌شریف و محمد خواجوی، کتاب روش تدریس و فنون کلاس‌داری و روان‌شناسی در آموزش قرآن تألیف بنده، کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان‌خوانی نوشته علی حبیبی و کتاب تدبر در قرآن جزء 30 تألیف محمدحسین الهی‌زاده باشند.

وی گفت: این دوره، کلاس معلم قرآنی است و نباید با کلاس آموزش قرآن اشتباه گرفته شود، زیرا در این دوره با فنون بیان، فنون تدریس، فنون کلاس‌داری و علوم نظری آموزش قرآن آشنا می‌شوند، و روش‌های غلط تدریس قرآن کریم به آنها یادآوری شده و این دانشجویان در کلاس‌ها به رفع آن می‌پردازند.

یادآور می‌شود، طرح دانشجو معلم قرآن کریم ویژه مددجویان سازمان بهزیستی کشور از هفتم تا 18 بهمن‌ماه در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

مسعود باریکان

captcha