ارسال 54 کانکس به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3667773
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

ارسال 54 کانکس به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

گروه اجتماعی: فرمانده بسیج سازندگی البرز از ارسال 54 کانکس به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: شهروندان و خیرین البرزی از ارسال موادخوراکی و پوشاک خودداری و توان خود را صرف تامین کانکس و سکونتگاه‌های موقت کنند.

سرهنگ پاسدارعلی ترکاشوند، فرمانده بسیج سازندگی البرز، در حاشیه مراسم بدرقه کانکس‌های تهیه شده توسط بسیج اصناف این استان به مناطق زلزله‌زده در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: امروز به همت بسیج اصناف، بازاریان و خیرین 54 دستگاه کانکس به روستاهای زلزله‌زده‌ای که استان البرز معین آن‌ها شده، ارسال می‌شود که 6 دستگاه آن شامل سرویس بهداشتی و حمام است.
وی از مردم البرز خواست نسبت به ارسال موادغذایی، پوشاک و... به صورت جدی خودداری کنند و تمام توان و ظرفیت خود را صرف تامین کانکس و سکونتگاه‌های موقت کنند.
این مسئول با بیان اینکه تعداد کانکس‌های ارسالی از سوی بسیج اصناف و بازاریان به 100 کانکس افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر 20 کانکس در منطقه داریم که با کانکس‌های ارسالی جدید، بر برای 120 خانوار کانکس تهیه شده است.
ترکاشوند گفت: قرارداد خاتم الانبیا(ص) نیز نسبت به تهیه کانکس اقدام کرده ولی با توجه به 12 هزار خانوار موجود در کل منطقه زلزله زده، ساخت، تولید و رسیدن به دست نیازمندان شاید زمان ببرد و ما هم دست به کار شدیم سهمی داشته باشیم و زمانی این اقدامات ارزش بیشتری دارد که سریعتر به دست افراد نیازمند برسد.
وی افزود: از مردم می‌خواهیم با بسیج سازندگی و سپاه استان البرز و نواحی سپاه همکاری کنند تا کمک‌ها فقط در قالب کانکس و یا هزینه برای آن باشد.
فرمانده بسیج سازندگی استان البرز یادآور شد: درهشت روستای تحت پوشش استان البرز 1950 نفر در قالب 493 خانوار وجود دارند که بایستی تعداد کانکس‌های بیشتری تهیه و هر چه زودتر به منطقه ارسال شود.

captcha