حمایت از نخبگان قرآنی و معرفی بیشتر آن‌ها، فرصت‌سازی است
کد خبر: 3664377
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
رحیم خاكی:

حمایت از نخبگان قرآنی و معرفی بیشتر آن‌ها، فرصت‌سازی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور اعتقاد دارد كه حمایت از نخبگان قرآنی و معرفی بیشتر آن‌ها به نوعی فرصت‌سازی است زیرا وقتی كه حاكمیت از نخبگان قرآنی حمایت جدی و واقعی كند، بخش زیادی از نوجوانان و جوانان ما نیز به این مسیر كشیده می‌شوند.

رحیم خاكی، مدیر مركز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی گفت:‌ توجه به نخبگان قرآنی و استفاده از ظرفیت آنان موضوع بسیار وسیعی بوده و ابعاد فراوانی دارد.

وی با بیان اینكه در خصوص نخبگان قرآنی و توجه مدیران و سازمان‌ها و حاكمیت به آنان نظر چند جانبه دارد، افزود: به طور كلی نخبگان قرآنی اصلاً نیازی به دولت و توجه ندارند و آنچه كه نیاز است، نیاز حاكمیت و مسئولان است كه باید از این نخبگان برای الگوسازی و اثربخشی فعالیت‌ها و معرفی نمونه‌ها و نشانه‌های موفقیت برای كاهش ناهنجاری‌های اجتماعی استفاده كنند.

خاكی، وجود نخبگان قرآنی در كشور را یك فرصت دانست كه باید از آن استفاده كرد و ادامه داد: حمایت از نخبگان قرآنی و معرفی بیشتر آن‌ها در حقیقت به نوعی فرصت‌سازی است زیرا وقتی كه حاكمیت و مدیریت كلان از نخبگان قرآنی به صورت ملموس و عملی حمایت جدی و واقعی كند، بخش زیادی از نوجوانان و جوانان ما نیز به این مسیر كشیده می‌شوند زیرا می‌بینند كه اگر به این مسیر بیایند مورد توجه قرار خواهند گرفت.

این قاری بین‌المللی كشورمان با بیان اینكه بر عكس اگر حاكمیت و مسئولان به نخبگان قرآنی توجهی نكنند، اصلاً برای آنان مهم نیست، گفت:‌ جنبه دیگر این مسئله آن است كه نخبگی و قرآنی بودن نخبگان قرآنی دو وجه است كه اگر به نخبه قرآنی كه برای آن هزینه كرده و آن را خلق كرده‌ایم، توجهی نكنیم ممكن است او نیز نخبگی خود را در عرصه قرآن برداشته و به عرصه دیگری برود و این فرصت برای ما از دست برود و آن نخبه و هزینه‌‌ای كه برای او انجام داده‌ایم از بین خواهد رفت و در خود آن نخبه قرآنی هم سرخوردگی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: طبیعتا باید تأسف بخوریم از اینكه چنین درك درستی از این موضوع هنوز حاكم نیست و وقتی هم این نباشد همین است كه می‌بینیم از ظرفیت نخبگان قرآنی استفاده نمی‌شود.

captcha