بهره‌مندی سربازان قرآنی از طرح‌های تشویقی در دوران خدمت
کد خبر: 3657250
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷

بهره‌مندی سربازان قرآنی از طرح‌های تشویقی در دوران خدمت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: سربازانی که بتوانند به حفظ قرآن بپردازند، متناسب با تعداد اجزاء حفظ شده از طرح‌های تشویقی در دوران خدمت بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین حکمتی‌پور، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ با اشاره به تمرکز این سازمان بر برنامه های قرآنی، گفت: از جمله فعالیت های قرآنی ما برگزاری مسابقات و آموزش حفظ قرآن کریم برای همه کارکنان کادر، سربازان و خانواده‌های آن‌ها است.
وی در ادامه به چگونگی آموزش حفظ قرآن کریم ویژه سربازان وظیفه نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: سربازانی که حافظ قرآن کریم باشند، مرخصی تشویقی دریافت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام حکمتی‌پور ابراز کرد: طرح‌های تشویقی برای سربازان قاری و حافظ شامل تشویق‌های مالی، مرخصی و ترفیع درجه برای ایجاد انگیزه و حضور بیشتر در این طرح‌ها است از جمله اینکه اگر بتوانند حافظ کل قرآن شوند، بخش عمده‌ای از دوران خدمت سربازی آن‌ها بخشیده می‌شود و در محل سکونت خود خدمت خواهند کرد.
وی به برگزاری جلسات شورای قرآنی در این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات تصمیم‌های مهم قرآنی گرفته می‌شود و مصوبات آن در استان لازم‌الاجراست که از جمله این موارد می‌توان به قرار دادن یک سرباز قرآنی در هر کلانتری در راستای تشویق دیگران برای شرکت در طرح حفظ قرآن کریم اشاره کرد.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی برگزاری جلسات با محوریت اخلاق را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و ابراز کرد: اینگونه جلسات به افزایش لطافت و اخلاق‌مداری در برخوردهای نیروهای انتظامی با مردم کمک می‌کند و افزایش و عمق بخشیدن به باورهای دینی را به دنبال دارد.
captcha