گسترش اسلام‌ با مجاهدت و تحمل سختی‌ها حاصل شده است
کد خبر: 3656783
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

گسترش اسلام‌ با مجاهدت و تحمل سختی‌ها حاصل شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: دین اسلام به‌راحتی به ما نرسیده است؛ گسترش این دین، با مجاهدت‌ و تحمل سختی‌ها حاصل شده؛ چراکه در صدر اسلام دشمنان دین خواستند با تبلیغات سوء، شایعه‌پراکنی‌، دروغ و افتراء نور اسلام را خاموش کنند، اما نتوانستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 3 آبان در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: خداوند، قرآن را به مسلمانان عطا کرده و دینی به آنان داده است که راه متوسط، اعتدال و بدون افراط و تفریط را نشان می‌دهد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: بن بست‌هایی که امروز در راه مسلمانان قرار دارد، بخاطر بدعملی و فاصله گرفتن آن‌ها از کلام خدا و سنت رسول خدا(ص) است که گرفتار عذاب شده‌اند.
وی افزود: دین اسلام به‌راحتی به ما نرسیده است؛ گسترش این دین، با مجاهدت‌ و تحمل سختی‌ها حاصل شده، چراکه در صدر اسلام دشمنان دین خواستند با تبلیغات سوء، شایعه‌پراکنی‌، دروغ و افتراء نور اسلام را خاموش کنند، اما نتوانستند.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: سوره «صف» سوره زیبا و عظیمی‌ است. خداوند متعال در این سوره دشمنی، تبلیغات و کشمکش اهل‌ باطل را با اهل‌ حق بیان کرده است؛ کشمکش اهل‌ باطل با اهل‌ حق از گذشته دور یعنی بعد از اختلاف امت واحده همواره جریان داشته است.
وی ادامه داد: حضرت موسی و حضرت عیسی در راستای نشر دین با عداوت، افترا، اذیت و آزار دشمنان مواجه شدند. حضرت خاتم الانبیاء(ص) نیز متحمل سختی‌ها و آزار و اذیت‌های بسیاری شدند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان عنوان کرد: خداوند برای حمایت، حفاظت و نشر دین فراخوان داده است، همانطور که حضرت عیسی فرمود: چه کسی در دفاع و گسترش دین از من حمایت می‌کند؟ الله به حمایت بندگان نیازی ندارد، اما این به نفع مسلمانان است و الله می‌خواهد طرفداران دین خود را بداند و بیازماید و به آن‌ها درجه عنایت کند.
captcha