شاعران در شب شعر «ملکوت هشتم» از امام مهربانی‌ها سخن می‌گویند
کد خبر: 3623549
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

شاعران در شب شعر «ملکوت هشتم» از امام مهربانی‌ها سخن می‌گویند

گروه فرهنگی: با حضور جمعی از شاعران مطرح استان و میهمانان ملی شنبه، 7 مردادماه شب شعر بزرگ کشوری «ملکوت هشتم» همزمان با برخی استان‌های کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، هاشم کرونی، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس گفت: دهه کرامت امسال پس از وقفه‌ای دو سه ساله بار دیگر شیراز به جمع شهرهای میزبان شب شعر ملکوت هشتم خواهد پیوست و ساعت 18 روز شنبه، 7 مردادماه تالار اندیشه حوزه هنری فارس شاهد این برنامه خواهد بود.

وی افزود: شب شعر ملکوت هشتم رویداد بزرگ ملی است که به عرض ارادت شاعران به پیشگاه حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اختصاص دارد و از سوی سازمان آفرینش‌های فرهنگی ـ هنری آستان قدس رضوی طراحی شده و امسال در شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز برگزار شده و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز در برگزاری آن مشارکت دارد.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: رضا اسماعیلی بیژن، ارژن غلامحسین برزگر محمدرضا سرسالاری و محمدحسین انصاری‌نژاد شاعران ملی حاضر در این برنامه خواهند بود که در کنار 8 تن از شاعران برجسته رضوی سرای فارس شعر خواهند خواند.

وی ادامه داد: از جمله بخش‌های ویژه این برنامه رونمایی از کتاب شعر رضوی شاعران فارس است که تحت عنوان «از چراغ تا چلچراغ» و به همت طیبه نیکو و هاشم کرونی گردآوری و انتخاب شده‌اند و برگ سبزی از ارادت شاعران فارس را به پیشگاه سلطان مهربانی‌ها تقدیم کرده‌اند.

کرونی با اشاره به رویکردهای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حوزه هنری فارس آمادگی دارد از همه برنامه‌های ادبی هنری مرتبط با حوزه فرهنگ و معرفت دینی حمایت کند و این کار را نیز تاکنون به‌صورت عملی و نه شعاری اثبات کرده است.

وی در پایان اظهار كرد: علاقه‌مندان جهت استفاده از این برنامه ارجمند باید از ساعت 18 روز شنبه 7 مردادماه به نشانی انتهای بلوار رحمت غربی پشت باغ جنت انتهای بلوار استاد فراشبندی جنبمؤسسه فرهنگی ورزشی ایثار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تالار اندیشه مراجعه كنند.

captcha