مشارکت در اقامه نماز جماعت در بعد اداری مورد تشویق قرار گیرد
کد خبر: 3610363
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

مشارکت در اقامه نماز جماعت در بعد اداری مورد تشویق قرار گیرد

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مشارکت در اقامه نماز جماعت مورد تشویق قرار گیرد و به‌ویژه این مسئله در بعد اداری نیز رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: کار فرهنگی نشر اقامه نماز برای رضایت خداوند متعال است و باید فعالان مسجدی برای حضور اقشار مختلف مردم به اقامه نماز تلاش کنند.  
وی ادامه داد: مباحث نماز، مذهبی و مناسک دینی باید جزو اولویت فعالان مسجدی به ویژه کانون های مساجد به عنوان متولیان فرهنگی باشد.
اسحاقی با اشاره به اینکه مشارکت در اقامه نماز جماعت مورد تشویق قرار گیرد به ویژه این مسئله در بعد اداری نیز رعایت شود، تصریح کرد: کار فرهنگی نشر اقامه نماز برای رضایت خداوند متعال است و باید فعالان مسجدی برای حضور اقشار مختلف مردم به اقامه نماز تلاش کنند. وی با اعلام این مطلب که عدالت و انصاف را در تذکر به دیگران را با تعامل در رفتار خود رعایت کنیم، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم آنچه که به دیگران توصیه و سفارش می کنیم را با رفتار و اخلاق خود آموزش دهیم نوجوانان و جوانان الگوپذیری بیشتری خواهند داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب که باید در افزایش باورها و اطلاعات عمومی دینی مردم برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگترین توصیه الهی و امانت پیامبران برای مسلمانان است تا بتواند در ترویج و نشر دین مبین اسلام گام بردارند.
در ادامه این دیدار، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز با تاکید بر اینکه به همت فعالان کانون های مساجد بیش از 144 مراسم جزخوانی ویژه خواهران و برادران در مناطق شهری و روستایی برگزار شده است، افزود: محافل و مجالس قرائت قرآن کریم در کانون های مساجد به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.
سقا با یادآوری این مطلب که نشر فلسفه و تاکید به اقامه نماز مهمترین برنامه فعالان کانون های مساجد است که با توجه به ماه مبارک رمضان به این مهم اهتمام می ورزند، ادامه داد: توزیع بیش از سه هزار پرچم به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) بین کانون های مساجد استان اردبیل توزیع و نصب و برگزاری ویژه برنامه «مهر بیکران» از دیگر برنامه های کانون های مساجد همزمان با شب های قدر است.
captcha