چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود
کد خبر: 3590101
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
پایان تیر ماه؛

چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم تا پایان تیر ماه و مرحله استانی تا پایان مرداد ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با اشاره به در پیش بودن چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات ابتدا در سطح شهرستا‌نی و استانی برگزار خواهد شد و در 25 شهرستان ثبت‌نام آغاز شده است.
وی افزود: رشته‌های آزمون شامل قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم قرآن کریم، تفسیر و نهج‌البلاغه است و منابع آموزشی رشته مفاهیم بر روی سایت www.quraniran.ir قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: مسابقات مرحله شهرستانی به جز رشته مفاهیم تا پایان تیر ماه برگزار خواهد شد و تاریخ برگزاری مسابقات مرحله استانی، مرداد ماه است که برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند و پیش‌بینی شده که در شهریور ماه مسابقات کشوری برگزار شود. آزمون رشته مفاهیم که قرار بود در تاریخ 28 اردیبهشت ماه برگزار شود، به دلیل برگزاری انتخابات، به چهارم خرداد ماه موکول شده است.
وی بیان کرد: این مسابقات ویژه بزرگسالان و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود. سال گذشته نزدیک به 30 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی ترکیه، بوسنی و اردن شرکت داشتند. 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مناسبت مبعث نبی اکرم(ص) از سی‌ام فروردین تا هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد و یک نفر به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه و یا در صورت عدم دسترسی، به اداره امور منطقه مراجعه کنند و آخرین مهلت ثبت‌نام تا دهم اردیبهشت ماه است.

captcha