تكریم مادران و همسران شهدا در شیراز/ ايجاد تفرقه، جامعه امروز را تهدید می‌كند
کد خبر: 3584871
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

تكریم مادران و همسران شهدا در شیراز/ ايجاد تفرقه، جامعه امروز را تهدید می‌كند

گروه اجتماعی: مراسم تكریم و تجلیل از مادران و همسران شهدای شیراز به‌همت شهرداری این كلان‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام گرامیداشت روز شهید و در آستانه فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت زهرا(س)، مراسم تكریم و تجلیل از مادران و همسران شهدای گرانقدر شیراز روز گذشته، 26 اسفندماه در سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار شد.

علی‌رضا پاك‌فطرت، شهردار شیراز در این مراسم گفت: امروز آنچه جامعه ما را تهدید می‌كند و نسبت به آن هم بی‌تفاوت هستیم، ایجاد تفرقه است.

وی با بیان اینكه مردم ایران را بیش از حد سیاسی كرده‌اند، گفت: یك كارمند و كارگر قبل از آنكه سیاسی باشد باید كارمند و كارگر خوبی بوده و وظیفه و مسئولیتش را به نحو احسن انجام دهد؛ من هیچ اعتقادی به سیاسی بودن كارگر و كارمند ندارم.

شهردار شیراز سیاست را پیشه و وظیفه سیاست‌مداران دانست و گفت: گروه‌ها و فعالان سیاسی باید بدانند سیاسی كردن تمام امور موجب پیشرفت نیست؛ نباید درگیری‌های سیاسی را با مسائل اقتصادی خلط كرد؛ آنچه در اقتصاد اهمیت دارد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

پاك‌فطرت با تأكید بر اینكه ایران به لحاظ منابع انسانی، معادن و امكانات كمبودی ندارد، گفت: ایران با دارا بودن سرمایه‌های عظیم انسانی و معادن و ذخایر و شرایط اقلیمی مناسب، نباید تا این حد با مشكلات اقتصادی مواجه باشد.

وی همچنین ضمن تكریم مادران و همسران شهدا، گفت: مادران شهدا فرشتگان روی زمین هستند كه دعاهایشان مستجاب می‌شود؛ همسران شهدا هم به‌عنوان افرادی كه فرزندان شهدا را تربیت كرده‌اند تا الگویی برای جامعه باشند، جایگاهی ویژه نزد مردم و مسئولان دارند.

پاك‌فطرت تأكید كرد كه شهدا افرادی بسیار شجاع و بصیر بودند كه راهشان را آگاهانه انتخاب كرده و جاودانه شده‌اند، گفت: برای شهدا نباید گریه كرد؛ باید به راه آنان به عمل آنان نگریست و الگو گرفت.

captcha