برنامه‌های متنوع معاونت فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو در دهه فجر
کد خبر: 3570832
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

برنامه‌های متنوع معاونت فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو در دهه فجر

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه از برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه فجر در مترو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمد بنی‌حسن، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو مهمترین برنامه‌های مترو در این ایام را تشریح و اعلام کرد: برنامه «ایران ما انقلاب ما» در قالب ‌های متنوع فرهنگی و هنری و با مشاركت فرهنگسرای مترو در ایستگاه متروی شهدای تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناكارآمدی نظام و هم چنین افزایش آشنایی با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و تقویت روحیه استكبارستیزی با محوریت انقلابی گری از اهداف اجرای این برنامه است كه در آن اجرای سرود دانش‌آموزی، اجرای نمایش میدانی، برپایی نمایشگاه کتاب، ایستگاه کاریکاتور، ایستگاه خوشنویسی، رادیو انقلاب، نمایشگاه عکس انقلاب، ایستگاه خاطرات انقلاب، بازی‌های فکری، مشاوره حقوقی و قضایی رایگان و نمایش عروسکی و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است كه به اجرا در می‌آید.

نمایشگاه توانمندی‌های مردمی در گذرگاه‌های فرهنگی مترو

بنی‌حسن از اجرای ویژه برنامه «ایران ما، انقلاب ما» از 14 تا 17 بهمن در ایستگاه متروی میدان شهدا خبر داد و افزود: همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، دو نمایشگاه در زیرگذر شهید لشكری و تئاتر شهر برگزار می‌شود. همچنین در راستای حمایت از تولید ملی و تحقق اهداف این شركت مبنی بر گسترش و تقویت خوداتكایی و خودباوری و عزت ملی، معاونت فرهنگی و اجتماعی به برگزاری دو نمایشگاه اقدام کرده است. نمایشگاه زیرگذر شهید لشكری واقع در ایستگاه میدان آزادی میزبان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و با مشاركت مركز الزهرا(س) به معرفی و ارائه دستاوردها و توانمندی‌های آموزشی آموزشگاه‌های غرب استان تهران اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا زیرگذر تئاتر شهر نیز شاهد برگزاری نمایشگاهی با مشاركت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. در این نمایشگاه كه با هدف ارائه خلاقیت‌ها، توانایی‌ها و دستاوردهای شهروندانی كه از طرف شهرداری معرفی شده‌اند غرفه‌هایی به منظور عرضه و فروش این دستاوردها برپا شده‌است. نمایشگاه‌های این دو زیرگذر از تاریخ 16 الی 22 بهمن ماه میزبان مسافران متروی تهران هستند.

برگزاری پایگاه مشاوره حقوقی در ایستگاه‌های مترو

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه همچنین اعلام کرد: به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، پایگاه مشاوره حقوقی با عنوان «یاوران عدالت» برپا می‌شود. هدف از برگزاری این برنامه، ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی در بین مسافران شهر زیرزمینی است كه با مشاركت معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران (بسیج حقوقدانان) و با حضور كارشناسان حقوقی در 15 ایستگاه منتخب برگزار خواهد شد.

پایگاه مشاوره یاوران عدالت از تاریخ 17 الی 21 بهمن ماه پاسخگوی سوالات حقوقی مسافران مترو خواهد بود.

شكوه انقلابی‌گری در قاب تصویر

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه پوستر با عنوان « انقلابی گری» برگزار می‌شود. این نمایشگاه با هدف ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناكارآمدی نظام و در قالب پوستر پذیران مسافران مترو خواهد بود. طرح‌های گرافیكی به كار رفته در این پوسترها بیانگر پیشرفت و توسعه كشور اسلامی در تمامی ابعاد به خصوص فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشد كه در طول سی و هشت سال گذشته شاهد به ثمر نشستن حركت‌های انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها بوده‌ایم. نمایشگاه پوستر انقلابی‌گری با مشاركت معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و در 20 قاب مسافران متروی ایستگاه شادمان را به تماشا دعوت کرده است.

captcha