علما مرزبانان عقیده امت هستند
کد خبر: 3566509
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

علما مرزبانان عقیده امت هستند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: علما مرزبانان عقیده امت هستند و جامعه دینی را تغذیه معنوی می‌کنند؛ اگر علما فرمایشات پیامبر(ص) را عملاً نشان دهند و مصداق بارز وحدت و رحمت باشند، جامعه نیز به همین سمت و سو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان شب گذشته، در همایش مشترک نخبگان شیعه و سنی که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: دین اسلام امانت پیامبر(ص) است که امروز به دست امت ایشان سپرده شده است و ما شیعه و سنی هستیم که باید آینده این دین الهی را رقم بزنیم.
وی اظهار کرد: علما مرزبانان عقیده امت هستند و جامعه دینی را تغذیه معنوی می‌کنند؛ اگر علما فرمایشات پیامبر(ص) را عملاً نشان دهند و مصداق بارز وحدت و رحمت باشند، جامعه نیز به همین سمت و سو می‌رود.
امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: هرچه بیشتر محبت و برادری در میان امت باشد، اقتدار و قدرت آنان در مقابله با نیروهای بیگانه بیشتر می‌شود. از طرفی اگر کینه را در دل‌ها پرورش دهیم، فاصله میان برادران دینی، بیشتر و بیشتر می‌شود و این فاصله به نفع دشمن است.
وی با اشاره به اهمیت هوشیاری در مقابل دشمن، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «  أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»( فتح؛ 29) در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند. در این آیه « اشدّاء علی الکفّار» مقدم بر « رُحماء بینهم» آمده است.
آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: در مقابل دشمن نباید کرنش نشان داد. راه نفوذ را باید بر دشمن بست و سرسخت و شدید با آن برخورد کرد؛ رحمت نشان دادن به دشمنی که هر لحظه به‌دنبال نابود کردن اسلام است، جایز نیست.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در جریان برجام، امریکا چهره واقعی خود را نشان داد، عنوان کرد: امروز می‌فهمیم که چرا امام(ره) فرمودند هرچه فریاد دارید، بر سر امریکا بکشید؛ و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امریکا قابل اعتماد نیست و در مذاکرات احتیاط کنید.
captcha