سردار سازندگی مطیع امر ولایت بود
کد خبر: 3561474
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

سردار سازندگی مطیع امر ولایت بود

گروه اجتماعی: امام جمعه خمین با بیان ایکنه لقب سردار سازندگی به دلیل نبوغ و زحمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب اسلامی شایسته ایشان بود گفت: ایشان در امور سیاسی صاحب نظر بود اما در نهایت رفتار و نظر ولی‌فقیه را بر خود مقدم می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خمین، در مراسم ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور مسئولان و مردم خمین در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استوانه نظام و یکی از بزرگان انقلاب بود.
وی افزود:این روحانی فقید از دوران جوانی که با امام راحل آشنا شد شیفته ایشان و با شناخت مقام معظم رهبری نیز به ایشان علاقمند شد وهیچکس مانند رهبری و آیت‌الله رفسنجانی در این نظام  صمیمی نبودند، مرحوم رفسنجانی از برترین مبارزان دوران انقلاب اسلامی بود و دیگران در مبارزات خود وی را الگو قرار می‌دادند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به رابطه تنگاتنگ مرحوم رفسنجانی با گروه فدائیان اسلام اظهار کرد: وی در صدوراعلامیه‌های امام(ره) نظر خود را بیان می‌کرد و در مسائل سیاسی صاحب نظر بود. وی بارها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر، زندانی وشکنجه شد اما با توجه به روحیه جهادی که داشت هرگز از حمایت امام(ره) و انقلاب عقب نشینی نکرد.
وی گفت: بر اساس اسناد و گزارش‌های ساواک آیت‌الله رفسنجانی در آگاهی بخشی به مردم نسبت به انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود، ایشان از یاران درجه یک حضرت امام خمینی(ره) بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به علت نبوغ و همتی که داشتند عنوان سردار سازندگی شایسته ایشان بود.
امام جمعه خمین افزود: تفسیر و تحلیل‌های سیاسی آن مرحوم در اوایل انقلاب برای طلبه‌ها سبب شد روحانیون با فضای سیاسی زمان انقلاب آشنا شوند. رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خاص سیاسی خود را داشت و گاهی با مقام معظم رهبر هم اختلاف نظر پیدا می‌کرد.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: ایشان با هر نظری در نهایت مطیع امر ولایت بودند و رفتار و سیاست رهبری را بر خود مقدم می‌دانستند. اگر عده‌ای هم به آیت‌الله رفسنجانی انتقاد داشتند دلیل دشمنی نبود زیرا او دلسوز نظام بود و زندگی خود را برای حفظ و تثبیت انقلاب گذاشت.
وی افزود: در پیام رهبری به مناسب ارتحال آیت‌الله هاشمی به خناسان اشاره شده، یعنی افرادی که به دنبال بزرگ کردن اختلافات بودند، انتقاد باید برای حل مشکل، اصلاح و الهی باشد نه برای مچ گیری، زیرا این نوع نقد، نقد شیطانی است و مسئول مورد انتقاد نیز باید انتقاد منصفانه، کارشناسانه و مؤدبانه را بپذیرد.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه(س) گفت: شخصیت‌هایی مانند حضرت زینب(س)، حضرت عباس(ع) و حضرت معصومه(ع) از معصومین نبودند اما مقام والایی دارند. امت و اهل بیت(ع) پیغمبر برترین‌ها در میان بندگان هستند که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.
captcha