فیلمی که اخراج مسلمانان از هواپیما را به چالش کشید
کد خبر: 3558931
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

فیلمی که اخراج مسلمانان از هواپیما را به چالش کشید

گروه بین‌الملل: «مسلمانان در هواپیما» عنوان یک فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای است که به‌تازگی در یوتیوب منتشر شده و مسئله جدی تبعیض علیه مسافران مسلمان در فرودگاه‌ها و اخراج آن‌ها از پروازها را به چالش می‌کشد.

فیلمی که اخراج مسلمانان از هواپیما را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «albawaba»، با ادامه روند صعودی افزایش اسلام‌هراسی در کشورهایی مانند آمریکا، داستان‌های بیشتر و بیشتری از اخراج مسلمانان از هواپیما به خاطر مسلمان بودن می‌شنویم.

هفته گذشته «آدم صالح»، جوان مسلمانی که به خاطر فیلم‌هایش در یوتیوب شهرت دارد؛ فیلم کوتاهی ساخت که این مشکل را با استفاده از طنز به چالش می‌کشد.

در دقایق اول این فیلم صالح به خاطر تماس تلفنی با مادرش و صحبت کردن به زبان عربی مورد ظن یکی از مسافران قرار می‌گیرد و از هواپیما اخراج می‌شود.

سپس جوان مسلمانی که در هواپیما نشسته و در حال حل کردن یک معادله ریاضی است به خاطر شک فرد بغل دستی و یادداشتی که به مهماندار می‌دهد و روی آن نوشته شده «مسلمانان ریاضی حل می‌کنند» از هواپیما اخراج می‌شود.

این حوادث به‌طور مرتب با چاشنی طنز و البته بر اساس داستان‌های واقعی پیش آمده برای مسافران مسلمان در هواپیماها، ادامه می‌یابد تا اینکه یکی از مسافران مسلمان از هواپیمای در حال حرکت بیرون انداخته می‌شود.

این ویدئوی کوتاه که در عرض این یک هفته هزاران بار دیده و به اشتراک گذاشته شده، اسلام‌هراسی، عدم شناخت اسلام و مسلمانان، تأثیر رسانه‌ها بر ذهن مردم و فکر نکردن مردم به عمق مسائل طرح شده از سوی رسانه‌ها را به چالش کشیده است.

captcha