حضور در کتابخانه‌های عمومی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش سرانه مطالعه است
کد خبر: 3556395
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
برسان تأکید کرد:

حضور در کتابخانه‌های عمومی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش سرانه مطالعه است

گروه فرهنگی: رئیس شورای اسلامی شهر خلخال رشد روزافزون آمار سرانه کتاب‌خوانی در خلخال را نویدبخش آینده‌ای بهتر برای فرزندان این خطه بیان و تأکید کرد: تشویق به حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی، یکی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش سرانه مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، خدابخش برسان رئیس شورای اسلامی شهر خلخال روز گذشته چهارم دی‌ماه در دیدار با رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و علی علایی شهردار جدید خلخال، با اظهار اینکه حضور در جمع کتابداران، افتخار مبارکی است که بدان می بالد، گفت: با تلاش های صورت گرفته، شاهد بیشترین همکاری و تعامل میان کتابخانه های عمومی و شهرداری و شورای اسلامی شهر هستیم.
وی برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی را موجب ارتقای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی های عمومی دانست و بیان کرد: برای داشتن جامعه ای آباد و توسعه یافته، باید شهروندانی آگاه و خرد ورز پرورش داد.
برسان، رشد روزافزون آمار سرانه کتابخوانی در خلخال را نوید بخش آینده ای بهتر برای فرزندان این خطه بیان نمود و تأکید کرد: تشویق به حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی، یکی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش سرانه مطالعه است.
در ادامه عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه نیم درصد تنها منبع عمده کتابخانه‌ها برای تأمین هزینه‌های جاری و فعالیت‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی است، اظهار کرد: شهرهایی که اعضای شورا و شهردار آن با کتابخانه های عمومی دارای تعامل و همدلی بیشتر هستند، برنامه های موفق تری در حوزه کتابخانه اجرا کرده‌اند.
وی، حمایت اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران از کتابخانه‌های عمومی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح عمومی فرهنگ شهرنشینی و کاهش معضلات شهری را در پی  دارد.
عزیزخانی، تصریح کرد: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان میدهد شهروندان با افزایش مطالعات خود، از آگاهی های بیشتری برای شهرنشینی برخوردار می شوند.
شهردار خلخال نیز در این دیدار، با اظهار خرسندی از حضور در شهر فرهنگی و تاریخی خلخال، خدمت به مردم این خطه را افتخاری برای خود دانست و گفت: این مهم که اولین کتابخانه استان در شهر خلخال تأسیس و راه اندازی شده است، خود مبیّن جایگاه متعالی این نهاد ارزشمند فرهنگی در بین شهروندان است.
علی علائی، مشارکت در برنامه کتابخانه‌های عمومی را مورد تأکید قرار داد و افزود: شهرداری خلخال آمادگی هرگونه همکاری فرهنگی جهت اجرای بهتر ویژه برنامه‌های کتابخانه‌ای را دارد.
وی، پرداخت به‌موقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را نص صریح قانون دانست و تصریح کرد: همه مسئولان باید با عمل به قانون و توسعه کمی و کیفی خدمات، خدمتگزاری مناسب برای مردم باشند.
captcha