16 آذر؛ روز تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدا
کد خبر: 3551645
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

16 آذر؛ روز تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدا

گروه سیاسی: نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: روز دانشجو روز تجدید پیمان دانشجویان ایران اسلامی با امام، شهدا و ولایت است.

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: روز دانشجو نماد استکبارستیزی، استبدادزدایی و آزادی‌خواهی در تقویم سیاسی است و فرصتی ارزشمند برای پاسداشت جایگاه و منزلت دانشجویان و دانشگاهیان کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: نام‌گذاری روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو که نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، تجلی بصیرت، مظهر ایثار و استقلال و آزادی است برای همیشه یادآور حق‌طلبی مردمی است که با تاسی به سالار شهیدان در راه مبارزه با استکبار و دنیاپرستان از نثار خون خویش دریغ ندارد.
این مسئول بیان کرد: روز دانشجو فرصتی است تا دانشجوی ایرانی به عنوان بخش بزرگ و مؤثر جامعه که همواره نیرو و نشاط خود را در جهت آرمان‌های متعالی به جریان انداخته است، بار دیگر در ماهیت و فلسفه وجودی خویش تأمل کند و روح خودباوری، مسئولیت‌شناسی و توجه به ظرفیت‌های خود در مبارزه با تهدیدهای بیرونی و انحرافات درونی و ارتقای سطح علمی را نیرومندتر کند و جایگاه خود را در ساختن جامعه‌ای پاک و صالح و به دور از ناراستی‌ها و کژی‌ها مستحکم‌تر کند.
کولیوند در پایان با تاکید بر اینکه دانشجویان ایران اسلامی هر سال در این روز با امام، شهدا و ولایت تجدید پیمان می‌کنند یادآورشد: در روز 16 آذر دانشجویان ایران اسلامی بار دیگر به ابرقدرت‌ها اعلام می‌کنند که راه شهدا در این مرز و بوم در دفاع از انقلاب و نظام ادامه دارد.
captcha