دانشجو نقش آگاهی‌سازی و مطالبه‌گری دارد
کد خبر: 3551371
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

دانشجو نقش آگاهی‌سازی و مطالبه‌گری دارد

گروه سیاسی: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو باید اوضاع و احوال جامعه را رصد و به موقع آگاه‌سازی و مطالبه کرده و زمانی که در عملکردها نقصی را مشاهده می‌کند، با نقد سازنده خود به رفع آن کمک کند.

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به رسالت‌ها و آرمان‌های جنبش دانشجویی، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی جنبش دانشجویی، استکبارستیزی است که از ابتدا تا به امروز به عنوان یک آرمان اصیل و پاک برای این جنبش مطرح بوده است.
وی گفت: جنبش دانشجویی در راه دستیابی به اهدافش باید برای خود معیاری تعریف کند که این معیار، حرکت در مسیر ولایت است.
وی افزود: رسوا کردن استکبار جهانی و جنایاتی که آن‌ها در سطح جهان، به ویژه در جهان اسلام و نسبت به کشور و نظام ما مرتکب شده‌اند، از رسالت‌های اصلی این جنبش است که با توجه به بدعهدی‌های آمریکا در قضیه برجام، به ویژه تمدید ده ساله تحریم‌ها، جنبش دانشجویی باید در این زمینه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و واکنش داشته باشد.
ساداتی نژاد در تشریح آسیب‌ها و خطراتی که جنبش دانشجویی را تهدید می‌کند، گفت: یکی از این آفت‌ها، فاصله گرفتن و انحراف از اهداف است. جنبش دانشجویی باید مراقب بوده و شاقول خود را در راه رسیدن به هدف که خط و محور ولایت است، حفظ کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر، عمق در مطالعات و پیگیری مطالبات است. در جنبش دانشجویی، محتوا باید عمیق باشد. اگر این جنبش به سمت سطحی‌نگری برود، این خود یک آفت و آسیب بوده و لازم است با برگزاری جلسات محتواسازی، اطلاعات و دانش خود را در زمینه رسالت‌هایی که به عهده دارد، چه در داخل کشور و چه در سطح جهان اسلام، تعمیق ببخشد.
وی گفت: آسیب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که جنبش دانشجویی به ابزار و دستاویز یک جناح سیاسی خاص تبدیل شود که باعث سرخوردگی در این جنبش شده و آن را از اهداف خود دور می‌کند. جنبش دانشجویی باید در راستای رسالت‌ها و اهدافش، با اقتدار و بصیرت تمام حرکت کرده و بدون اینکه از اهداف اصیل خود منحرف شود، بتواند پای آرمان‌هایش بایستد.
ساداتی نژاد در پاسخ به این سؤال که رابطه دانشجو با نظام اسلامی چگونه باید باشد، بیان کرد: دانشجو یک نیروی فعال، پویا، بانشاط و آرمان‌خواه و به تعبیر شهید بهشتی(ره)، مؤذن جامعه است، اگر مؤذن بیدار نباشد، نماز جامعه قضا خواهد شد؛ یعنی دانشجو باید اوضاع و احوال جامعه را رصد و به موقع آگاه‌سازی و مطالبه کرده و زمانی که در عملکردها نقصی را مشاهده می‌کند، با نقد سازنده خود به رفع آن کمک کند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به ویژگی‌های دانشجوی سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری، اشاره و اظهار کرد: چنین دانشجویی باید فهم مناسب و تحلیل درست از موضوعات مختلف در سطح کشور و جهان داشته و بر اساس آن بتواند موضع‌گیری دقیق، درست و به هنگام در راستای حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و با محوریت ولایت انجام دهد که قطعا موجب تقویت جایگاه نظام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، آن‌ها را افسران جنگ نرم خطاب کردند، افزود: با توجه به هجمه جهانی علیه کشور ما در حوزه جنگ نرم؛ خنثی‌سازی جنگ نرم دشمنان، جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی و حمایت از اقتصاد مقاومتی؛ مهم‌ترین اهدافی است که جنبش دانشجویی باید مدنظر قرار دهد و مردم از دانشجوی ایرانی انتظار دارند تا نیروی محرکه و چشم بینای جامعه باشد. 

captcha