توانمندی علمی، اخلاقی و سیاسی؛ ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3551123
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

توانمندی علمی، اخلاقی و سیاسی؛ ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی

گروه سیاسی: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری، کسی است که در عرصه علم، اخلاق و سیاست توانمند باشد.

حجت‌الاسلام علی تقوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: برنامه‌ای که در کشور دنبال می‌شود، تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری است، به این معنا که دانشگاه باید نیروی خود را به گونه‌ای تربیت کند که علاوه بر مسائل علمی، در ابعاد اخلاقی و سیاسی نیز توانمند بوده و خروجی دانشگاه یک دانشجوی عالم، انقلابی و با اخلاق باشد.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا دانشجویان چنین ویژگی‌هایی را کسب کرده و به این مرحله از رشد برسند، دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این هدف را دنبال می‌کند تا نیروهای ارزشی، به ویژه فعالان فرهنگی و سیاسی و کسانی که کار تشکیلاتی انجام می‌دهند، بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.
تقوی بیان کرد: با گذشت زمان شاید این ذهنیت به وجود بیاید که جوانان نسبت به ارزش‌های انقلاب بی‌تفاوت‌تر شده و آن ارزش‌ها کمرنگ‌تر می‌شود، در حالی که به واقع اینطور نیست و مقام معظم رهبری نیز در جایی فرمودند که جوانان امروز هم‌تراز جوانان دهه اول انقلاب هستند و به عقیده من حتی می‌توانند بالاتر از آن‌ها نیز باشند.
وی ادامه داد: جوانان دهه اول انقلاب فقط حکومت طاغوت را تجربه کرده بودند، نه مسائل پیچیده‌ و فتنه‌های مختلف و متفاوتی که درون یک نظام اسلامی می‌تواند اتفاق بیفتد، در حالی که جوانان امروز تمام این مسائل را تجربه کردند و از اکثر آزمون‌ها سربلند بیرون آمده و نمره خوبی گرفتند. 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان خطاب به تشکل‌های دانشجویی، گفت: توصیه من این است که تشکل‌های دانشجویی با یکدیگر و با جریان‌های مختلف رقابت سالم‌تری داشته باشند و بیشتر به تقویت مبانی فکری و عقیدتی در میان خود بپردازند، زیرا که امروزه شبهات، آسیب‌ها و هجوم دشمن بیش‌تر شده و برای دفاع از اسلام می‌طلبد که افراد از نظر فکری، توانمند باشند.
وی تصریح کرد: اگر جبهه انقلاب را یک جبهه فرهنگی در نظر بگیریم، دانشجویان خط مقدم آن را تشکیل می‌دهند و به فرموده مقام معظم رهبری، سربازان و افسران جنگ نرم هستند.
تقوی با اشاره به ویژگی‌های دانشجوی سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آنچه که مدنظر ایشان بوده، این است که دانشجو فعالیت سیاسی انجام دهد، ولی سیاسی کاری نکند، این دو با هم متفاوتند.
وی ادامه داد:  تشکل‌های دانشجویی نباید ابزار دست و سکوی پرش جناح‌های سیاسی شوند، این اتفاق خطرناکی است؛ دانشجویان باید فعالیت سیاسی را به صورت اصولی انجام دهند، به این معنا که فعالیت آن‌ها باید در چارچوب قوانین نظام و در جهت تقویت آن و نیز با رعایت تقوا و حفظ اصول باشد.

captcha