اقتصاد دانش‌بنیان؛ مؤلفه‌‌ای مهم در اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری
کد خبر: 3551050
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
معاون پژوهش دانشگاه آزاد عنوان کرد:

اقتصاد دانش‌بنیان؛ مؤلفه‌‌ای مهم در اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری

گروه معارف: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد خود، همواره بر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند؛ از همین رو همه دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراهیم واشقانی‌فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، شب گذشته، ۱۴ آذرماه در مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در سالن همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار‌ کرد: خراسان رضوی همیشه در برگزاری هفته پژوهش پیشرو بوده است.
وی ادامه داد: آنچه که در یک هفته در این نمایشگاه دیده می‌شود، به صورت نمادین بخشی از فعالیت‌های خراسان رضوی بوده اما قطعا ظرفیت این استان در حوزه پژوهش و فناوری بیش از این نمایشگاه است.
فراهانی با تأکید بر ضرورت پیوند دانشگاه‌های استان و نهادهای دولتی، ابراز کرد: این نمایشگاه موفق شده شعار دانشگاه‌ها را که پیوند این مراکز علمی با صنعت و دولت است، عملیاتی کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخگویی دانشگاه به نیاز صنعت و دولت در پژوهش‌های کاربردی را هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه عنوان و بر لزوم حفظ پیشگامی خراسان رضوی در فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در سطح کشور تأکید کرد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری شعار سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، همچنین در سخنرانی‌های متعدد خود، همواره بر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند؛ از همین رو همه دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه دانش و فناوری برای همه کشورها، عامل برتری و سرافرازی محسوب می‌شود، تأکید کرد: در این راستا، نیروی انسانی فرهیخته با دانش فنی و تخصصی بالا این امر را تکمیل و هدایت می‌کند.
فراهانی با اشاره به اطلاع صاحبان صنایع از آخرین دستاوردهای علمی در این نمایشگاه، اظهار کرد: این امر سبب ورود بیشتر بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی دانشگاه‌ها شده که در نتیجه سبب سرعت در چرخه شکوفایی دانشگاه‌ها، بازار و ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه می‌شود.
captcha