دانشجو، روحیه عدالت‌خواهی و آزاداندیشی خود را حفظ کند
کد خبر: 3550779
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

دانشجو، روحیه عدالت‌خواهی و آزاداندیشی خود را حفظ کند

گروه معارف: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان گفت: فارغ از اینکه کدام جریان در کشور قدرت را در دست دارد، دانشجو باید روحیه عدالت‌خواهی، آزاداندیشی، اصلاح‌طلبی و استقلال عمل خود را حفظ کند.

امیر ارسلان حر، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان رسالت‌ها و وظایف دانشجویان، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، دانشجو یک سری وظایف به خاطر دانشجو بودن و وظایف دیگری نیز به خاطر مسلمان بودن دارد که وظایف دانشجویی او به خاطر دینش پررنگ‌تر می‌شود. 
وی افزود: فراتر از تحصیل علم که اولین وظیفه دانشجو محسوب می‌شود، وی باید بتواند روشنگری کند، هم برای خودش، هم برای سایر دانشجویان و هم برای نسل‌های آینده.
وی ادامه داد: هدف دانشجو، قبل و بعد از انقلاب تغییر نمی‌کند. عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، دموکراسی و اصلاح اهدافی هستند که دانشجو همیشه باید آن‌ها را در نظر داشته باشد و انقلاب اسلامی نیز به منظور تحقق همین اهداف به پیروزی رسید.
حر در پاسخ به این سؤال که دانشجو  باید چه رابطه‌ای با حاکمیت داشته باشد، تأکید کرد: فارغ از اینکه چه جریانی در کشور قدرت را در دست دارد، دانشجو همیشه باید استقلال عمل خود را حفظ کرده و آرمان‌های خودش را دنبال کند و هیچ گاه نباید به حکومت وابسته شود.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ورود حاکمیت به دانشگاه و محدود کردن آن، بزرگ‌ترین آسیبی است که می‌تواند متوجه این نهاد شود، گفت: بیش‌ترین آسیب‌ها از سال 84 به بعد اتفاق افتاد، گرچه در دوره‌های قبل از آن نیز آسیب‌هایی وارد شده بود، اما در دوران مذکور با از بین رفتن تشکل‌ها و ایجاد محدودیت برای فعالان دانشجویی، آسیب زیادی به بدنه دانشگاه وارد شد.
وی تصریح رد: محیط دانشگاه، محیطی رو به رشد بوده و اگرچه ممکن است دانشجویان اشتباهات خود را تکرار کنند، اما به هر حال در یک فضای متغیر در حال کسب تجربه هستند.
حر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه آزاداندیشی، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند که اشکالی ندارد کسی ایشان را نیز نقد کند و با این کار اتفاقی برایش نمی‌افتد، یعنی ایشان جایگاه و شأن دانشگاه را در فضای سیاسی کشور تا این اندازه بالا می‌دانند. 
این فعال دانشجویی گفت: به نظر من فارغ از رویکرد دولت، دانشجو باید بتواند روحیه عدالت‌خواهی و آزاداندیشی خود را حفظ کند و این همان چیزی است که از یک دانشجوی سیاسی انتظار می‌رود.
captcha