دیدار خانواده شهدای عملیات محرم با مقام معظم رهبری
کد خبر: 3545731
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

دیدار خانواده شهدای عملیات محرم با مقام معظم رهبری

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از دیدار خانواده شهدای عملیات محرم با مقام معظم رهبری به‌مناسبت گرامیداشت سالروز 25 آبان روز «حماسه و ایثار مردم اصفهان» خبر داد.

سیدمهدی قریشی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: 25 آبان سال 61 که 370 شهید در اصفهان تشییع شد، به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام گذاری شده است.
وی افزود: در عملیات محرم، استان اصفهان 1200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که تنها در یک روز 370 شهید آن در شهر اصفهان و با حضور خیل عظیم مردمی تشییع شدند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با روز 25 آبان در اصفهان، ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند «شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند.».
قریشی بیان کرد: مردم شهید پروراصفهان بعد از تشییع شهدای عملیات محرم در روز 25 آبان سال 61، به صورت گسترده کاروان کمک رسانی به جبهه‌ها را پشتیبانی کردند.  
قریشی  در ادامه به ویژه برنامه‌های گرامیداشت 25آبان در اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم این روز، دیدار خانواده شهدای عملیات محرم در استان اصفهان با مقام معظم رهبری است که این دیدار در روز چهارشنبه 26 آبان انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: به مناسبت ۲۵ آبان، سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان در سال ۶۱، ۲۵ قاری ممتاز قرآن استان اصفهان در  روز ۲۵ آبان و در جوار گلستان شهدای این شهر آیاتی از کلام الله مجید درباره شهید را تلاوت می‌کنند.
وی گفت: این قاریان به یاد ۳۷۰ شهید عملیات محرم که در ۲۵ آبان سال ۶۱ در شهر اصفهان تشییع شدند، آیات ۱۹۵، ۱۷۴، ۱۶۹، ۱۴۰، ۱۳۹ آل‌عمران، آیه ۲۰ سوره توبه، آیه ۹ و  ۵۸ سوره حشر را تلاوت خواهند کرد.
وی با اشاره به برگزاری محفل شعرخوانی برای گرامیداشت شهدای عملیات محرم، ادامه داد: این ویژه برنامه نیز روز سه‌شنبه 25 آبان و با حضور 23 نفر از شاعران اصفهانی که در باب شهید و شهادت اشعاری سروده‌اند، برگزار می‌شود.
قریشی گفت: همچنین در این روز دانش‌آموزان اصفهانی در گلستان شهدای اصفهان حضور پیدا خواهند کرد و یکی از راویان دوران دفاع مقدس نیز به تشریح جزییات عملیات محرم خواهد پرداخت.
وی ادامه داد: برگزاری نماز وحدت با حضور دانش‌آموزان اصفهان در جوار گلستان شهدا نیز از دیگربرنامه‌های گرامیداشت سالروز 25آبان در اصفهان است.
captcha