ساخت مستند پیرامون شخصیت‌های قرآنی از شبکه قرآن
کد خبر: 3545537
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
محمدزاده خبر داد:

ساخت مستند پیرامون شخصیت‌های قرآنی از شبکه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به ارائه گزارشی از وضعیت تولید و پخش سریال و مستند در این شبکه پرداخت و اظهار کرد: سعی ما بر این است که در زمینه مستند فعالیت بیشتری داشته باشیم و مستندات فاخری را در زمینه شخصیت‌های قرآنی به مرحله تولید و پخش برسانیم.

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد تولید و پخش سریال و مستند حول موضوعات دینی و شخصیت قرآنی از این شبکه به بیان توضیحاتی پرداخت.
محمدزاده بیان کرد: در مورد پیشکسوتان قرآنی در همه عرصه‌ها اعم از تلاوت، تفسیر و سایر حوزه‌های قرآنی طرح‌هایی به دست ما رسیده است که در حال بررسی است، هم‌چنین سعی ما بر این است که در زمینه مستند فعالیت بیشتری داشته باشیم و مستندات فاخری در این زمینه به مرحله تولید و پخش برسانیم.
وی افزود: بحث تولید و پخش فیلم و سریال از ابتدای محرم مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی که با موضوع قرآن و معارف دینی است در کنداکتور و جدول پخش برنامه‌ها قرار گرفته است، بعد از عبور از یک‌سری برنامه‌ها که باید به تقویت شبکه کمک کند به تولید فیلم هم خواهیم پرداخت، سوژه‌های خوبی هم به دست ما رسیده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته سعی ما بر این است که پخش فیلم و سریال به مناسبت‌های خاص محدودیت نداشته باشد و فیلم‌ها حول محور شخصیت‌ها یا موضوعات قرآنی تولید شود.
مدیر شبکه قرآن در مورد برنامه رصد اظهار کرد: یکی از اولین برنامه‌هایی که بعد از حضور بنده در شبکه رخ داد اجرای برنامه رصد بود و این برنامه هم به جهت اهمیتی که برای بحث اطلاع‌رسانی قائل هستیم، با مأموریت اطلاع‌رسانی از فضاهای قرآنی و طرح مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری از مسئولان قرآنی و فرهنگی در حوزه قرآن اجرا می‌شود و سعی شده به بسیاری از مسائل قرآنی و روند اجرای فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور بپردازد که البته تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد اما به گفته خیلی از مخاطبان و کارشناسان شروع خوبی داشته‌ و امیدوارم پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته باشد.
محمدزاده بیان کرد: به دوستانی که اهل مطبوعات هستند توصیه‌ می‌کنم در درجه اول اگر در نشریات مکتوب فعال هستند سعی کنند یک فضای قرآنی را حتی شده یک بار در هفته یا اگر ماهنامه هستند یکی از شماره‌هایشان را در فاصله‌های قابل توجهی که اثرگذاری آن از بین نرود به مباحث قرآنی اختصاص دهند، ما هم حمایت کافی و رسانه‌ای خواهیم کرد و توصیه دیگر این که دوستان مطبوعاتی که در مورد قرآن فعالیت می‌کنند، فضای نمایشگاه قرآن را خالی نگذارند و سعی کنند در این نمایشگاه‌ هم حضور چشمگیری داشته باشند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۸:۴۵
0
0
ساخت از این دست مستندات باید افزایش پیدا کند
captcha