آرزوی فیلم‌برداری هوایی از گلدسته‌های حرم امام رضا(ع)
کد خبر: 3539127
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
در «کتاب باز» مطرح شد:

آرزوی فیلم‌برداری هوایی از گلدسته‌های حرم امام رضا(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: یک مستندساز گفت: یکی از آروزهایم فیلم‌برداری هوایی از حرم و گلدسته‌های حرم امام رضا(ع) بود که به این آرزو رسیدم و بالگردم در نهایت به مشهد مقدس رسید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی کتاب باز، حمید مجتهدی، مستندساز و فیلم‌بردار با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در مورد نیاز هر شغل به مطالعه گفت: برای کار فیلم‌برداری هوایی هم مطالعه لازم است. مثلا برای فیلم‌برداری هوایی از حافظیه باید اول حافظ را بشناسم و لذا زندگی و شخصیت و آثار او را مطالعه می‌کنم.
وی با اشاره به آرزوی کاری خود عنوان کرد: یکی از آروزهایم فیلم‌برداری هوایی از حرم و گلدسته‌های حرم امام رضا(ع) بود که به این آرزو رسیدم و بالگردم در نهایت به مشهد مقدس رسید. از دیگر مکان‌هایی که از آرزوها و اهداف کاری من بود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بود که حتی از سال‌ها پیش در ذهنم زاویه حرکت دوربینم را هم طراحی کرده بودم.
مجتهدی اظهار کرد: از لحظه‌ای که تصمیم به سفر می‌گیریم مطالعه آغاز می‌شود؛ اینکه تصمیم می‌گیریم به کجا برویم و چرا برویم. شناخت نوع گویش، موسیقی، فرهنگ و حتی غذای یک شهر نوعی از مطالعه است که مطالعه تجربی است. برای زندگی و برای ساختن هر چیزی و رسیدن به مقصود باید مطالعه کرد و بدون مطالعه هیچ کاری سرانجام نخواهد داشت.
برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان کارگردانی آن را بر عهده دارد روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۲۰ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

captcha