افتتاح شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد
کد خبر: 3527053
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

افتتاح شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد و معارفه هئیت رئیسه جدید امروز، یازدهم شهریورماه در محل شعبه جدید این مرکز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد و معارفه هئیت رئیسه جدید این مرکز با حضور مهدی حسنی و رضا عابدین‌زاده، حافظان بین‌المللی قرآن امروز، یازدهم شهریورماه در محل شعبه جدید این مرکز در مشهد برگزار شد.
در این مراسم رضا عابدین‌زاده، رئیس هئیت مدیره مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم ابراز کرد: هدف از تأسیس این مرکز تربیت مربی حفظ قرآن است تا ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال‌زایی این مربیان، خود نیز بتوانند توانایی‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های متنوع حفظ را در آینده کسب کنند.
ترویج حفظ قرآن از راه‌های مختلف
وی با بیان اینکه فعالیت این مربیان سبب جذب افراد بیشتری به سمت حفظ قرآن کریم می‌شود، ادامه داد: در واقع هدف نهایی ما ترویج حفظ قرآن کریم از راه‌های مختلف و همچنین تربیت مربیان و جذب فراگیران جدید است.
این حافظ بین‌المللی با اشاره به حضور خوب و فعال بانوان در کلاس‌های حفظ این مرکز، عنوان کرد: بانوان با توجه به اینکه وقت آزاد بیشتری دارند حضور پررنگ‌تری از آنها را در کلاس‌ها شاهد هستیم، البته امیدواریم حضور بانوان و آقایان متعادل شود.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود تنها حفظ قرآن نیست، اظهار کرد: آموزش عربی، وقف و ابتداء، تجوید، ترجمه قرآن، روخوانی و روخوانی از جمله سرفصل‌های درسی در خانه حفظ قرآن به شمار می‌رود.
خانه حفظ قرآن کریم
در ادامه مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن و مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه این مرکز با عنوان خانه حفظ قرآن کریم نامگذاری شده است و از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ حفظ قرآن و تربیت حفاظ و اساتید قرآن از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز به شمار می‌رود.
حسنی با بیان اینکه انجام بزرگترین اقدامات در زمینه حفظ قرآن از ما توقع می‌رود، تصریح کرد: هدف ما رسیدن به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.
این حافظ بین‌المللی بیان کرد: در مدت دو سال فعالیت این مرکز، 812  نفر فراگیر تربیت شدند، همچنین در همین زمان تعداد حافظانی که در خارج از این مرکز و در دیگر مراکز مانند دانشگاه فردوسی و ... آموزش‌های حفظ را دریافت کردند به بیش از دوهزار نفر می‌رسد.
تمرکز بر تربیت مربی حفظ قرآن
مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز بر روی تربیت مربی است، زیرا تا مربی نباشد، حافظی تربیت نمی‌شود، ابراز کرد: اگر یک آمار سرانگشتی بگیریم برای یک میلیون حافظ به حدود 40 الی 50 هزار مربی تنها برای خراسان رضوی نیاز داریم.افتتاح شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد
حسنی به دیگر برنامه‌های مرکز تخصصی حفظ اشاره کرد و گفت: به دنبال گسترش این مرکز هستیم که در همین راستا در یک سال فعالیت مرکز، چهار پایگاه را در سطح مشهد فعال کردیم که مهد قرآن واقع در قاسم آباد برای شکوفه‌های قرآنی است.
وی با بیان اینکه همچنین یک پایگاه در سبزوار راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: به دنبال گسترش تعداد مجموعه‌های حفظ قرآن در سطح شهر مشهد هستیم.
حسنی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این مرکز آن است که حفظ قرآن را فقط معطوف به این کلاس‌ها نکنیم، ادامه داد: در واقع برنامه‌ای که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم این است که از همه حافظان در محله‌ای که زندگی‌ می‌کنند هم استفاده کنیم.
مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم بیان کرد: «هر محله یک کلاس حفظ» چشم‌انداز ما است، تا با کمترین هزینه و در نزدیک‌ترین محل به زندگی افراد، یک استاد برای حفظ قرآن حضور داشته باشد و کسی دیگر بهانه‌ای برای شرکت نکردن در این جلسات نداشته باشد.
نیازمند وحدت رویه در بحث آموزش حفظ هستیم
وی با بیان اینکه تلاش داریم تا یک وحدت رویه را در بحث آموزش و شیوه‌های آن در کل استان به وجود آوریم، گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه حفظ این است که بعضی از اساتید در شهرستان‌ها تجربه کافی در این زمینه ندارند و از شیوه درستی برای حفظ استفاده نکردند، لذا این موضوع باعث دوباره کاری و سخت شدن فرایند حفظ قرآن می‌شود، در حالی که یکی از تلاش‌های این مرکز، ساده شدن حفظ قرآن است.
مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: تلاش داریم تا شیوه تدریس به صورت واحد شود به گونه‌‌ای که حتی در مناطق دور افتاده هم به یک شیوه تدریس حفظ انجام گیرد.
کم‌کاری در موضوع حفظ برای کودکان  
وی ابراز کرد: متأسفانه در خراسان رضوی، در بعد آموزش برای کودکان خیلی کم کار شده است به طوری که حتی در مشهد مرکزی که بتواند در زمینه حفظ قرآن برای کودکان خوب فعالیت کند، وجود ندارد، لذا از دیگر برنامه‌های ما برای کودکان و نوجوان، برگزاری کلاس‌های حفظ ویژه این قشر است.
در ادامه مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب این است که از هر هشت نفر یک نفر باید حافظ قرآن باشد، ابراز کرد: در جمعیت شش میلیونی خراسان رضوی، 750 هزار نفر حافظ باید  تربیت شوند که طبق آمار در حال حاضر این استان هزار و 200 حافظ قرآن دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با چشم‌اندازی که برای این منظور ترسیم شده است، خیلی فاصله داریم، ابراز کرد: نکته مهم چرایی این خواسته رهبر معظم انقلاب در تربیت 10 میلیون حافظ است.
 افتتاح شعبه جدید مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مشهد
رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در واقع بحث حفظ سیر فعالیت‌های قرآنی است و این روند یک کار استراتژیک و راهبردی به شمار می‌رود، ادامه داد: به هر نسبتی که ما در حفظ قرآن هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم از آن طرف هزینه بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
سرمایه‌گذاری در حفظ قرآن، کاهش بزهکاری را به دنبال دارد
رمضانی ادامه داد: نمونه این موضوع وجود 213 هزار نفر در زندان‌ها هستند که از این تعداد 22 هزار نفر در خراسان رضوی و حدود 10 هزار نفر در زندان مشهد هستند که برای نگهداری این افراد، 700 میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بحث حفظ قرآن باعث جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها در دیگر مسیرهای ناخواسته می‌شود که مرکز تخصصی این چراغ را روشن کرده است و امیدواریم در سطح استان و کشور گسترش پیدا کند.
ظرفیت بی‌نظیر مشهد در حوزه قرآن
وی با بیان اینکه ظرفیت مشهد در حوزه قرآن بی‌نظیر است، اضافه کرد: همچنین این مرکز با اساتید بزرگی که دارد از ظرفیت خوبی در عرصه قرآن برخوردار است که اگر یک برنامه‌ریزی و چشم‌انداز مناسب برای آن ترسیم شود، قطعا در استان جهش بزرگی خواهیم داشت.
رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از مسولان مرکز تخصصی حفظ قرآن درخواست کرد، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا هم بانوان و هم آقایان از مزایای حفظ قرآن کریم در این مؤسسه بهره‌مند شوند.
یادآور می‌شود، دفتر مرکزی مرکز تخصصی حفظ قرآن در خیابان پاسداران واقع شده است، همچنین این مرکز در بلوار دانشجو، دانشجو 15، بعد از چهاره راه اول، پلاک 66 و قاسم‌آباد، خیابان شهید رفیعی 26، نبش میعاد 2 و در بلوار نامجو، نامجو 2 مجتمع یاس شعبات فعال دیگری دارد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا سیامکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۳:۲۳
0
0
با سلام
من شمارتون رو نیاز داشتم اما متاسفانه در این صفحه درج نشده بود و ۱۱۸هم علا رغم دادن آدرس گفتن گفتن ثبت نشده.

من میخواستم بدونم که آیا برای کودکان ۶ساله کلاس های حفظ بدون روخوانی دارید یا نه؟
سیدسجادحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۲:۴۶
0
0
دختر ھفت سالہ دارم۔ خیلی بہ قرآن و حفظ علاقہ دارد ولی جایی در مشھد نمیشناسم۔ لطفا اگر شما برنامہ دارید بہ من شمارہ تماس یا آدرس را لطف فرمائید حضوری در خدمت برسم
رویا فراشاه
|
Netherlands
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۵:۴۲
0
0
میشه منو راهنمایی کنید برای حفظ از چه سنی شروع کنم وکجا بهترین مکان برای اموزش هست دخترم ۶ساله هست
captcha