اعزام دانشجویان استان آذربایجان‌شرقی به مدرسه روح‌الله
کد خبر: 3526309
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
آقاسیدی خبر داد:

اعزام دانشجویان استان آذربایجان‌شرقی به مدرسه روح‌الله

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌‌شرقی از اعزام حدود 90 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان به مدرسه‌ دانشجویی روح‌الله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی سیدرضی آقاسیدی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: دانشجویان استان، در بخش خواهران و برادران به مدرسه روح‌الله جهت آموزش دوره 192 ساعته به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: مدرسه دانشجویی روح الله از سوی مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی (وابسته به جهاد دانشگاهی) به منظور بازشناسی اسلام ناب محمدی(ص)، ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت ویژه امام خمینی(ره) تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه دانشجویی روح الله یک دوره آموزشی، فرهنگی بوده و به دنبال ارائه برنامه‌هایی به تعمیق و بازشناسی اندیشه‌های امام خمینی (ره) که الگو و نماد اخلاق، عدالت، معنویت و آزادگی است، گفت: هدف جهت‌دهی درست و صحیح اندیشه‌های جوانان به آرمان‌ها امام راحل می‌باشد.

سیدرضی آقاسیدی به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره پرداخت و گفت: این دوره 192 ساعته بوده و در چهار سطح برگزار خواهد شد و در مرحله‌ اول مشابه برنامه اردوی طریق جاوید، از واحدهای جهاددانشگاهی خواسته می‌شود که بر اساس سهمیه بندی و سوابق موجود، دانشجویان خود را به اردو اعزام کنند و کل فرآیند اردو در سطح اول، صرفا توسط مرکز انجام می‌گردد.

وی اضافه کرد: به طوریکه مدت زمان آموزش 32 ساعت می‌باشد و در پایان اردو از دانشجویان، آزمون کتبی به عمل می‌آید و دانشجویانی که موفق به گذراندن این سطح می‌شوند مجاز به شرکت در سطح دوم هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان افزود: سطح دوم صرفا توسط واحدهای جهاددانشگاهی و در استان‌ها انجام می‌گیرد و مرکز، نقش حمایت و نظارت دارد و در واقع هر واحد، دانشجویانی را که در مرحله اول بوده‌اند، به مرحله دوم دعوت می‌کند و همانگونه که بر اساس برنامه درسی توسط مرکز تدوین شده است، به آموزش دانشجویان خواهد پرداخت.
وی در خصوص سطح سوم این طرح گفت: این مرحله نیز مانند سطح دوم برگزار خواهد شد و مدت زمان ساعات آموزشی، 64 ساعت است.

وی در پایان با اشاره به سطح چهارم افزود: این سطح منحصرا توسط مرکز برگزار می‌گردد و واحد‌های شرکت کننده، دانشجویان منتخب خود را که موفق به گذراندن هر سه دوره شده‌اند، به مرکز معرفی می‌کنند. همچنین این دانشجویان به همراه معاون فرهنگی واحد در سطح چهارم حضور خواهند یافت که این مرحله همانند سطح یک به صورت اردویی و متمرکز برگزار و مدت زمان آموزش، 32 ساعت می‌باشد. در پایان به دانشجویان، گواهی حضور در سطح چهارم این مدرسه با امضای رئیس مرکز و رئیس پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تقدیم می‌شود.

captcha