عضویت 55 نفر در شورای عالی و 400 نفر در مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی
کد خبر: 3517426
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
معاون پژوهش پژوهشگاه تقریب خبر داد:

عضویت 55 نفر در شورای عالی و 400 نفر در مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: معاون پژوهش پژوهشگاه تقریب، عضویت 55 نفر در شورای عالی و 400 نفر در مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی را ظرفیت بزرگی برای انجام فعالیت‌های تقریبی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گلزاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه تقریب اسلامی امروز سوم مرداد در نشستی خبری گفت: نقد و نفی تکفیر منحصر به فرد و یک سازمان نیست و باید همه نهادهای با همکاری یکدیگر همچنین رسانه ها در این زمینه گام برداریم.
وی اظهار کرد: توسعه مفهومی در مقابله و شناخت جریانات تکفیری می تواند فضای منطق های تقابل با تفکیر را ایجاد کند.
گلزاده با بیان اینکه تقریب در مقابل تکفیر قرار دارد تصریح کرد: این واژه وضعیت انحصاری در مقابل آن دارد زیرا تکفیر به دنبال تکه تکه کردن امت اسلامی در راستای منافع گروهی و استکباری است ولی تقریب به دنبال ایجاد امت واحده اسلامی و حرکت به سوی این ظرفیت است.
معاون پژوهش پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: شورای عالی تقریب با عضویت 55 شخصیت داخلی و خارجی ظرفیت گسترده ای برای ارتباط گیری در سطح اندیشه ای جهان اسلام است.
گلزاده عضویت 400 نفر از شخصیت های تقریبی شیعه و سنی در مجمع عمومی تقریب مذاهب، وجود سازمان ها و نهادهای همسو در درون شیعه و اهل سنت همچنین کشورهای همسو که دغدغه مند حرکت به سمت نفی تکفیر هستند را از دیگر ظرفیت های کاربردی علیه تکفیر برشمرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت مقابله با تکفیر در پژوهشگاه تقریب فراهم تر از هر جای دیگری است افزود: به همین دلیل بهترین جا برای فعالیت های تقریبی و نفی تکفیر مجمع جهانی تقریب و پژوهشگاه مطالعات تقریبی است و باید از کارهای پراکنده در این زمینه پرهیز شود.
معاون پژوهش پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کلان پروژه شناخت تکفیر تصریح کرد: این پروژه مدت کوتاهی است آغاز و فراخوان شده و در هر بازه زمانی نیز دستاوردهای آن ارایه خواهد شد اگرچه زمانی برای خاتمه آن وجود ندارد زیرا آینده پژوهی جریان تکفیر پروژه ای است که تا زمانی که این جریانات وجود دارند باید وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: منابع مورد استفاده در این تحقیق، در سه سطح کتابخانه ای، میدانی و تفاهم نامه با نهادها و مراکز داخل و خارج کشور فراهم شده است.
captcha