گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس
کد خبر: 3497431
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین روز رقابت‌های سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اجرای خوب قاریان و حافظان قرآن کریم پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) نخستین روز از رقابت های سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن از ساعت 16 امروز، 23 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و در این روز هشت نفر از قاریان و هشت نفر از حافظان طبق قرعه ای که برای آنها انتخاب شده بود به اجرای برنامه پراختند.
نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی غلام نژاد، قاری افتخاری آغاز شد و با شروع رقابت های روز نخست، به ترتیب یک قاری و یک حافظ قرآن تلاوت خود را انجام دادند. 
گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
در بخش اول رقابت های امروز، به ترتیب «فيصل مطر بعنون» قاری از عراق، «محمدشریف» حافظ از بنگلادش، «کمال محمداف» قاری از آذربایجان، «نورمحمد» حافظ از پاکستان، «محمد لياقت علي» قاری از پاکستان، «عبدالعزیز احمد» حافظ از مصر به اجرای برنامه پرداختند.
پس از اجرای بخش نخست برنامه های امروز مسابقات بین المللی قرآن، گروه منتخب مدیحه سرایی استان آذربایجان شرقی اجرای برنامه داشت و پس از اجرای برنامه توسط این گروه، بخش دوم رقابت های امروز آغاز شد.
بخش دوم قرائت های نخستین روزمسابقاتت با تلاوت «محمد حبیب الرحمان» قاری از بنگلادش آغاز شد و در ادامه «محمدعلی عبدالله» حافظ از استرالیا، «عبدالله قسو» قاری از مغرب،  «رشید بلحمایه» حافظ از مغرب، «بن بایابایا» قاری از فیلیپین، «عبدالله صالح» حافظ از یمن به اجرای برنامه پرداختند.
گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
پس از اینکه عبدالله صالح، حافظ از کشوریمن به پرسش های داوران پاسخ داد بخش دوم رقابت ها درنخستین روز به پایان رسید و در این بخش، مهدی صادقی از قاریان نوجوان و قاری افتخاری حاضر در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
تجلیل از خانواده شهدای قرآنی، برنامه پیش بینی شده برای این بخش از برنامه های نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن بود که دراین بخش از مراسم از خانواده شهدای قرآنی مدافع حرم از جمله شهید علی سلطان مرادی، شهید مهدی عزیزی، شهید حمیدرضا اسداللهی، شهید کمال شیرخوانی تجلیل شد.  
پس از برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهدای قرآنی، بخش سوم رقابت های روز نخست مسابقات آغاز شد که در این بخش به ترتیب «بحرالدین سعید» قاری از اندونزی و «حامد ولیزاده» قاری از جمهوری اسلامی ایران اجرای برنامه داشتند.
گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
«ابوبکر محمد عمر» حافظ از تانزانیا باید قبل از حامد ولی زاده اجرای برنامه داشت اما به این دلیل که حال مساعدی نداشت، خواست تا در زمان دیگری تلاوت داشته باشد و همچنین به دلیل رسیدن زمان اذان مغرب و عشاء، «عبدالوهاب عبدالقادر» حافظ از اتیوپی نیز نتوانست اجرای برنامه داشته باشد و در دومین روز مسابقات تلاوت می کند.
با پایان یافتن رقابت های نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن، برنامه های این روز به پایان نرسید و در این بخش، محمد برخورداری، مبتهل کشورمان به ابتهال خوانی و سیدمصطفی حسینی، رتبه چهارم رشته قرائت پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی نیز به قرائت اذانگاهی پرداخت و اذان نیز به صورت زنده با حضور و صدای قاسم رضیعی، قاری بین المللی قرآن پخش شد.
گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
نکته جالب در رقابت های نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن، سطح خوب قاریان و حافظان به گفته اساتید و کارشناسان قرآنی حاضر در سالن بود که اذعان داشتند به این دلیل که پیش از آغاز رقابت ها از قاریان و حافظان تست گرفته شده است، افرادی که از حداقل های لازم برخوردار بودند به عرصه رقابت ها راه یافته اند و سطح قاریان و حافظان نسبتا قابل قبول است.
پس از اقامه نماز مغرب و عشا، نوبت به برگزاری مراسم تجلیل از حافظان و مربیان قرآن کریم رسید که در این بخش با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از حافظان برتر طرح تربیت حافظان قرآن سال 94 تجلیل کرد.
گزارش ایکنا از نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
پایان بخش برنامه های نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حمیدرضا احمدی وفا، قاری افتخاری بود.
نخستین روز رقابت های سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن در حالی به پایان رسید که در این روز مصلای امام خمینی(ره) شاهد حضور جمع زیادی از مردم قرآن دوست و علاقه مندان قرآنی بود و در ساعاتی از زمان برگزاری رقابت ها، سالن مملو از جمعیت بود و در کنار حضور پرشور عموم مردم، چهره های شاخصی در عرصه هنر و ورزش از جمله؛ داریوش ارجمند، مجید مجیدی، جمال شورجه، حسین رضازاده و... نیز حضور داشتند.

captcha