تشرف گروهی از خانواده‌های شهدای لبنان به حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3494852
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

تشرف گروهی از خانواده‌های شهدای لبنان به حرم مطهر رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) 70 نفر از خانواده‌های شهدای لبنان به بارگاه منور علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) 70 نفر از خانواده‌های شهدای لبنان به بارگاه منور علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند.
بنا بر این گزارش این گروه پس از زیارت مضجع منور امام رضا(ع)، در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی حضور یافته و از برنامه‌های ویژه اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی همچون سخنرانی و کلیپ آشنایی با تاریخچه حرم مطهر بهره‌مند شدند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ دبوق، در جمع این گروه لبنانی در مورد زندگانی و شهادت امام هفتم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: امام هفتم(ع) با جمع روایات، احادیث، احکام و احیاى سنن پدر گرامى و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدر بزرگوارشان حضرت جعفر بن محمد(ع) نظم و استحکام یافته بود، حفظ و تقویت و در راه انجام وظایف الهى تا آنجا پایدارى کردند که جان خود را در این راه فدا ساختند.
وی به سیره عملی این امام همام اشاره و عنوان کرد: سیره عملی امام کاظم(ع) مملو از صحنه‌هایی است که در هر زمان و عصری، درس گذشت، صبر و شکیبایی، استقامت، آزادگی، عبودیت، بندگی خدا را به بشریت می دهد.
یادآور می‌شود، پوسترهای ضریح مطهر و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین کتاب آداب زیارت امام رضا(ع) از جمله بسته‌های فرهنگی بود که به این زائران اهدا شد و در ادامه خانواده معظم شهدای لبنان از موزه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند.
captcha