برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره‌ ملی «علمدار کربلا» در ایلام
کد خبر: 3447098
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره‌ ملی «علمدار کربلا» در ایلام

گروه هنر: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام از برگزاری مراسم اختتامیه‌ دومین سوگواره‌ ملی شعر و عکس «علمدار کربلا» 28 آبان‌ماه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امروز، 20 آبان در نشست خبری سوگواره ملی علمدار کربلا، اظهار کرد: فراخوان این سوگواره سراسری از مهرماه سال جاری در 2 بخش شعر و عکس منتشر شده است.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی، آشنایی با معارف و سیره اهل‌بیت(ع) و عترت رسول اکرم(ص)، تولید آثار فاخر دینی و ادبی و هنری در حوزه معارف دینی و آیینی، گرایش توانمندی‌های هنرمندان جوان به هنرهای آیینی از جمله اهداف این سوگواره است، تصریح کرد: حضور پرنشاط جوانان و اعضای کانون‌های مساجد علاقه‌مندان به شعر و عکاسی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
چراغی‌پور، افزود: این جشنواره با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل(ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام با بیان اینکه این سوگواره پنج‌شنبه، 28 آبان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد این استان برگزار می‌شود، گفت: پوستر این سوگواره نیز شنبه، 23 آبان در دیدار اعضای برگزاری این برنامه فرهنگی هنری با نماینده‌ ولی‌فقیه در ایلام رونمایی می‌شود.

captcha