ضرورت تعامل بیشتر مدارس صدرا با مراکز تحقیقاتی علوم انسانی
کد خبر: 3361941
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
فولادوند عنوان کرد:

ضرورت تعامل بیشتر مدارس صدرا با مراکز تحقیقاتی علوم انسانی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: دانش‌آموختگان مدارس معارف اسلامی صدرا باید با پژوهش‌سراها به منظور ارتقای مهارت تحقیقاتی و پژوهشی تعامل بیشتری برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیر کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز 22 شهریور در مراسم گردهمایی رابطین و مدیران دبیرستان علوم و معارف اسلامی که با مشارکت استان‌های مرکزی، اصفهان، لرستان، ایلام، همدان و قم در اراک برگزار شد، گفت: برگزاری این گردهمایی و دیگر جلسات مشابه به ارائه سیاست‌های اجرایی و ورود به راهکارهای قابل اجرا در سال تحصیلی جدید منجر می‌شود و رسالت اصلی آموزش‌وپرورش را گوشزد کرده و زمینه ارائه خدمات بهتر را میسر می‌کند.

فولادوند رسالت تعلیم‌وتربیت دینی را از اهم فعالیت‌های آموزش‌وپرورش بیان کرد و افزود: خوشبختانه این مرکز آموزشی با در اختیار داشتن نیروهای حاذق و مدیرانی لایق گام‌های خوبی در این جهت برداشته است، برگزاری گردهمایی با حضور دیگر مسئولان مربوط در ارائه برنامه‌های خلاق و جذاب برای دانش‌آموزان بسیار مؤثر است، متولی امر آموزش‌وپرورش در جامعه هستیم که با آموزش‌های درست منطبق با اصول اسلامی پرورش نیروهای خدوم در تعالی نظام را بر عهده داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: این مجموعه تربیت نسل امروز برای شهروندانی با اخلاق را در دستور کار خویش قرارداده و سعی دارد شهروندی متدین که مصداق واژه مؤمن باشد را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

فولادوند ضمن اشاره به این مهم که هیچ فردی به صورت بداهه مؤمن تریبت نشده و برای رسیدن به این مرحله باید آموزش‌های کاربردی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه نظام آموزشی ایران با در نظر گرفتن تمامی اصول تربیت اسلامی از این رسالت غافل نبوده و در این راستا همواره بر تلاش خویش می‌افزاید.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی وظیفه دارد دانش‌آموزان را طوری تربیت کند که در کنار یکدیگر احساس آرامش و امنیت داشته باشند، بیان کرد: ما با فعالیت در تمامی مدارس به ویژه مدارس صدرا قصد داریم شهروندانی در ابعاد کاری متفاوت رفتاری و اخلاقی صحیح تربیت کرده و زمنیه نشر معارف اسلامی در جامعه و دیگر جوامع را فراهم آوریم.

فولادوند تربیت انسان متعهد و متخصص در رشته‌های مختلف را از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزش‌وپرورش یاد کرد و در رابطه با فعالیت مدارس معارف اسلامی گفت: تربیت نیروهای متعهد و کارآمد، توسعه و ترویج مباحث تحقیقاتی و پژوهشی، تربیت افراد متخصص با اخلاق، پیشه کردن مباحث اعتقادی و عبادی، زیستی، تربیت اجتماعی، سیاسی و فناوری و... از دیگر اهدافی است که در سند تحول نوین طراحی و در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در مدارس صدرا و دیگر مدارس در دست اجراست.

این مقام مسئول در پایان، بر ارتباط هرچه بیشتر دانش‌آموختگان مدارس معارف اسلامی با پژوهش سراها به منظور ارتقای مهارت دانشی، تحقیقاتی و پژوهشی تأکید کرد و افزود: باید مدارس صدرا به رشته‌های علوم انسانی جدید توجه بیشتری داشته باشند و از این طریق میان رشته‌های تحصیلی در تمامی مدارس توازن برقرار کنند.

captcha