هویت 2 شهید از 116 شهید گمنام مدفون در استان مرکزی شناسایی شد
کد خبر: 3360286
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
شاه‌محمدی:

هویت 2 شهید از 116 شهید گمنام مدفون در استان مرکزی شناسایی شد

گروه اجتماعی: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: 116 شهید گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده که تاکنون هویت دو شهید شناسایی شده است.

فرهاد شاه‌محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: در این استان بیش از 41 نقطه یادمانی وجود دارد که 35 نقطه آن تکمیل شده و مابقی نیز در حال ساخت است، همچنین 116 شهید گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده‌اند که تاکنون هویت دو شهید شناسایی شده است.

شاه‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً هویت یکی از این شهدای گمنام در اراک شناسائی شده اظهار کرد: شهید حجت‌الاسلام محمد حسین مختاری حسن آبادی در تاریخ 23 تیرماه سال 1361 در سن 25 سالگی در حالی که با عضویت بسیجی و از تیپ 18 الغدیر سپاه یزد به جبهه اعزام شده بود مفقود و سال 1384 در قطعه اصحاب شهدا آرامستان اراک در میان چهار شهید گمنام به خاک سپرده شد که اخیراً هویت وی بر اساس آزمایشات دی.ان.ای از نمونه استخوانی مشخص شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از خانواده این شهید والا مقام در استان مرکزی گفت: مراسم استقبال از خانواده این شهید بزرگوارعصر پنج شنبه 19 شهریور ماه در قطعه اصحاب شهدا آرامستان اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بهمن ماه سال گذشته نیزهویت یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی اراک به نام شهید علی امینی شناسایی شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه در تشریح روند احداث باغ موزه دفاع مقدس استان نیز با بیان اینکه به منظور تکمیل باغ موزه اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان نیاز است تصریح کرد: طبق جلسات برگزار شده و تصمیمات مصوب شده در شورای شهر، شهرداری اراک موظف شده که ظرف مدت 3 سال پروژه عمرانی باغ موزه دفاع مقدس را به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی با بیان اینکه به منظور احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس کمیته نظارتی و پشتیبانی به صورت هیئت امنایی تشکیل شده گفت: هدف ازهیئت امنائی کردن پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشارکت دادن کلیه ادارات و نهادهای مربوطه در این پروژه است و اینکه همه ادارات خود را در این امر مسئول بدانند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان با تأکید بر لزوم مشارکت همه جانبه ادارات در راستای تکمیل این پروژه افزود: ادارات و ارگان‌های مربوطه آثار فیزیکی مربوطه به دفاع مقدس را جمع آوری و به این مرکز ارائه کنند.

captcha