پایین بودن سرانه قرآنی خانواده‌ها روند پیشرفت فعالیت‌های قرآنی را مختل می‌کند
کد خبر: 3357679
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
قره شیخ‌لو:

پایین بودن سرانه قرآنی خانواده‌ها روند پیشرفت فعالیت‌های قرآنی را مختل می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن کشور گفت: متأسفانه سرانه هر خانواده ایرانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به سقف ۱۰هزار تومان نیز نمی‌رسد که این امر می‌تواند روند رو به رشد فعالیت در این حوزه را به تعویق اندازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور روز گذشته 12 شهریورماه، در آئین اختتامیه گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) که به میزبانی شهرستان خمین در بیت قدیمی حضرت امام(ره) برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان امر برای برگزاری دومین جشنواره استان مرکزی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های هرچه بهتر طرح‌های قرآنی باید تمامی مسئولان ذی ربط اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوان این قبیل جشنواره‌ها را در سطح کشوری گسترش داد.

وی مخاطبین برگزاری این جشنوار قرآنی را نونهالان و نوجوانان کمتر از 18 سال بیان کرد و افزود: وجود رشته‌های مختلف در بخش‌های متنوع همچون قرآنی و هنری از اهم مزیت‌های جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) است که از نظر مسئولان قرآنی تبلیغات اسلامی استان دور نمانده است.

قره شیخ‌لو بابیان این مطلب که تقدیر ازافرادی که در مسابقات و جشنواره قرآنی به مقام‌های برتر نائل می‌شوند اقدامی در خور توجه به شمار می‌رود، اظهار کرد: تجلیل از مقام آوران در این مسابقات درایجاد انگیزه برای فعالیت هرچه بیشتر در سنین جوانی بسیار مؤثر بوده و این مهم زمینه حرکت در خط مشی ائمه هدی(ع)، امام(ره) و ولی امر مسلمین را نیز به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خویش با ابراز خرسندی از فعالیت‌های قرآنی انجام شده در کشور تصریح کرد: علی رغم تمام خدمات قرآنی، هنوز برای رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب فاصله داریم و برای رسیدن به این نقطه باید از مروجان و فعالان این حوزه هرچه بیشتر استفاده کرد.

وی با ابراز تأسف از حد بسیار پایین سرانه هزینه کرد برای فعالیت‌های قرآنی، اضافه کرد: متأسفانه سرانه هر ایرانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به سقف 10هزار تومان نیز نمی‌رسد که این امر می‌تواند روند رو به رشد فعالیت در این حوزه را به تعویق اندازد.

قره شیخ‌لو با طلب استمداد از مسئولان امر برای فراهم سازی بستر سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن، گفت: با کمک مسئولان خدمتگذار امید است سرانه هر ایرانی در راستای انس هرچه بیشتر با قرآن به رقم قابل قبولی دست یابد.

وی در بخشی از سخنان خویش به نقش خانواده در بالا رفتن سرانه هزینه کرد در راستای انس با قرآن اشاره کرد و افزود: خانواده در برقراری ارتباط فرزندان با خداوند نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند؛ ازاین‌رو با وارد کردن هزینه قرآنی در سبد خرید خانواده و فعالیت‌های معیشتی می‌توان امیدوار بود به نتیجه دلخواه دست یابیم.

این قاری بین‌المللی تأکید کرد: حساسیت خانواده‌ها در اختصاص بخشی از درآمد خانواده به برنامه‌های قرآنی در اعتلای اطلاعات و کسب مهارتی کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است؛ لذا والدین از شوق و اشتیاق فرزندان در دوران تحصیل استفاده کرده و در بصیرت افزایی آنان در این راستا قدم بردارند.

وی همچنین با اشاره به لزوم حضور پررنگ‌تر خیرین قرآنی در فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: ارقام در سالی که گذشت نشان می‌دهد خیرینرمدرسه ساز رقمی بالغ بر 700 میلیارد تومان در این امر اهدا کردند که اگر خیرین در امر فعالیت‌های قرآنی نیز مشارکت داشته باشند قطعاً از درخشش بیشتری در این حوزه برخوردار خواهیم بود.

رئیس دارالقران کشور در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت 70 حافظ کل قرآن کریم در شهرستان خمین، اضافه کرد: خوشبختانه امروز کشور از وجود 4 هزارحافظ کل قرآن کریم بهره‌مند است که اگر خیرین این حافظان را حمایت می‌کردند تحول عظیمی در این عرصه رخ میدهد.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف در تمامی مقاطع سنی و تحصیلی تجلیل به عمل آمد.

captcha