ضرورت افزایش همکاری مؤسسات دینی با کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3351339
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کمالوندی تأکید کرد:

ضرورت افزایش همکاری مؤسسات دینی با کتابخانه‌های عمومی

گروه اجتماعی: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در جریان بازدید از مؤسسه دین و معنویت آل‌یاسین خواستار همکاری بیشتر این مؤسسه با کتابخانه‌های عمومی شد و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ کتابخانه‌ها در راستای توسعه سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، امین کمالوندی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، در جریان بازدید  از مؤسسه دین و معنویت آل یاسین که امروز سوم شهریور ماه انجام شد بر لزوم توسعه مفاهیم سبک زندگی اسلامی در فضای فرهنگ عمومی جامعه تأکید کرد و خواستار افزایش زمینه‌های همکاری کتابخانه‌ها با مؤسسات دینی شد.

در ادامه نشست امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان، به تلاش‌های صورت گرفته جهت تأمین و توسعه منابع مطالعاتی در موضوع سبک زندگی اسلامی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و خواستار همکاری علمی و کارشناسی موسسه آل یاسین در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام محمد تقی فعالی رئیس مؤسسه دین و معنویت آل یاسین نیز در ادامه نشست با اشاره به ضرورت اصلاح سبک زندگی در جامعه امروز، فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی را منشاءِ حرکت در این زمینه دانست و ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده در این حوزه کافی نیست، از جمله مأموریت‌های  این مؤسسه، برنامه‌های زیربنایی بدر راستای سبک زندگی اسلامی است که به لحاظ عملیاتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

حجت الاسلام فعالی گسترش منطقه‌ای این فعالیت‌ها و برنامه‌ها در سطح استانها را با توجه به شرایط بومی هر منطقه مؤثر دانست و نسبت به همکاری مؤسسه با دست اندرکاران فرهنگی استان مرکزی ابراز تمایل کرد.

به گزارش ایکنا؛ در ادامه نشست گزارشی از وضعیت فرهنگی استان مرکزی و زمینه‌های مساعد موجود، توسعه فرهنگ کتابخوانی، تولید نرم‌افزار و اطلاع‌رسانی در موضوع سبک زندگی اسلامی  در راستای ارتقای فرهنگ عمومی ارائه شد.

از مصوبات این جلسه می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های سبک زندگی به ویژه منشورات مؤسسه آل‌یاسین، ایجاد کتابخانه تخصصی سبک زندگی در شهر اراک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی برای کتابداران، تجهیز ایستگاه‌های مطالعه به کتاب‌های سبک زندگی و تقویت قفسه‌های اختصاصی سبک زندگی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

captcha