تعریف زیست شادمانه بر پایه شریعت در دهه کرامت
کد خبر: 3341544
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
بهرام‌پور عنوان کرد:

تعریف زیست شادمانه بر پایه شریعت در دهه کرامت

گروه جامعه: مفسر قرآن کریم با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)، تصریح کرد: باید در دهه کرامت «زیست شادمانه» را برپایه شریعت برای مردم تعریف کنیم تا آنها خوشی را در گناه دنبال نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابوالفضل بهرام‌پور مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه جشن گرفتن برای اهل بیت(ع) باید برای معرفی آنان باشد و اگر غیر از این باشد تبدیل به یک کارناوال شادی خواهد‌شد، گفت: اولین گام برای برپایی جشن‌های دهه کرامت و اعیاد ماه ذی القعده باید تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا(ع) برای مردم و مخاطبان جشنواره امام رضا(ع) باشد.

امام رضا(ع) سردمدار سلامت جامعه و مفسر جامعه سالم بودند

استاد قرآن کریم درباره جهانی شدن جشنواره امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) سردمدار سلامت جامعه و مفسر جامعه سالم بودند، بنابراین اگر می‌خواهیم این شخصیت ارزنده را در ابعاد جهانی برای مسلمان وغیر مسلمان معرفی کنیم باید حقایق زندگی ثامن الحجج(ع) را بیان کنیم و مانند امام جهانی بیندیشیم.

وی برپایی جشنواره امام رضا(ع) را در سطح جهانی حرکتی ارزنده دانست و افزود: باید در این حرکت فرخنده پیش از هرکاری جایگاه امامت حضرت ثامن الائمه(ع) برای مردم روشن شود تا غیر شیعه به حقانیت امام معصوم پی‌ببرد. در این صورت مرحله بعدی یعنی معرفی ابعاد شخصیتی ایشان میسر خواهد‌بود.

چهره حقیقی اسلام برگرفته از صورت رحمانی سیره پیامبرخاتم(ص) است

استاد اخلاق و معارف با بیان اینکه هجوم تفکرات سلفی در جهان اسلام، با هدف دور کردن مردم از مرام عقلانی و اخلاقی شریعت اسلام است، گفت: نسل کشی سلفی‌ها به نام اسلام توطئه غرب علیه ماست و آنانی که به نام شریعت محمدی دست به این اعمال خشونت بار می‌زنند حق ندارند نام مسلمان را برخود بگذارند زیرا چهره حقیقی اسلام برگرفته از صورت رحمانی سیره پیامبرخاتم(ص) است.

بهرام‌پور با بیان اینکه برای زدودن این تهمت از سیمای اسلام باید همت بلندی وجود داشته باشد، حرکت‌های فرهنگی را یکی از راه‌های بیان حقایق شریعت دانست و گفت: جشنواره امام رضا(ع) با اتکا به بنیان‌های علمی می‌تواند با استفاده از ابزار هنر و فرهنگ گام مهمی در به تصویر کشیدن سیمای رحمانی اسلام و ارائه تصویری عقلانی و اخلاقی از شریعت برپایه سیره رضوی بردارد.

این مترجم قرآن کریم تاکید کرد: وقتی سخن از بین‌المللی شدن یک حرکت فرهنگی مانند جشنوارامام رضا(ع) به میان می‌آید باید سطح آن را چنان گسترده در نظر گرفت که مردم قلب آمریکا نیز اگر برای احیای عدالت قیام می‌کنند بدانند که الگوی انسانی این خواسته آنان کیست.

وی ادامه داد: اگر عدالت‌خواهان جهان بدانند که سیره بزرگان اسلام بر احیای حقیقت و برپایی خیمه عدالت بنیان شده‌است، دیگر تلاش و سرمایه گذاری غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام بی‌ثمرخواهد بود.

بهرامپورگفت: اگر می‌خواهید کاری برای حضرت رضا(ع) انجام دهید، دیدگان جهانیان را به حقایق شخصیت این امام معصوم بگشایید.

وی برپایی جشن‌های دهه کرامت را حرکتی موثر در معرفی اسلام ناب عنوان کرد و اظهار داشت: این ایام فرصت خوبی است تا شادی در جامعه تزریق شود.

این مفسرقرآن کریم، شادی را در دوری از گناه عنوان کرد و گفت: باید در دهه کرامت «زیست شادمانه» را برپایه شریعت برای مردم تعریف کنیم تا آنها خوشی را در گناه دنبال نکنند.

بهرامپور در خاتمه برپایی عدالت و دوری از ستم به مردم را مصداق عینی شادی جمعی بربنیان حقیقت اسلام دانست و گفت: آفرینش اساس شادی است و چه شادی بهتر از آفرینش دو مولود از خاندان محبت و رحمانیت. چرا که شناخت سیره امام هشتم راه شناخت و برخورد با جریان‌های سلفی را روشن خواهد‌کرد و روزی که این جریان سفاک از میان برداشته شود، شادی عمومی در جهان اسلام حاکم خواهد‌ شد.

captcha