تلاش شهرداری تهران برای تهیه برنامه حمایت دائمی از محرومان
کد خبر: 3335749
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
محمدجواد شوشتری عنوان کرد:

تلاش شهرداری تهران برای تهیه برنامه حمایت دائمی از محرومان

گروه جامعه: مشاور شهردار و مدیرکل دفتر شهردار تهران با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای حمایت محرومان گفت: در ماه رمضان با کمک خیرین بسته‌های رفاهی برای خانواده‌های محروم پیش‌بینی شد که برنامه دائمی‌کردن این طرح حمایتی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

سیدمحمدجواد شوشتری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ایجاد فضای قرآنی در تهران به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از وظایف همیشگی ما در شهرداری ایجاد فضای قرآنی در شهر است و این وظیفه فراتر از برگزاری و یا حمایت از نمایشگاه‌های قرآنی است.

وی افزود: نگاه شهرداری تهران این است که بتواند سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را در شهر پیاده کند؛ بر همین اساس استفاده از مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در فضای زندگی یکی از مسائلی بود که در ماه مبارک رمضان به عنوان شعار از سوی شهرداری مطرح شد.

شوشتری با اشاره به توجه شهرداری تهران نسبت به موضوع «هویت» در شهر گفت: قرآن کریم علاوه بر اینکه کتاب زندگی است، نماد اسلام است و توجه به نماد در تبلیغات فرهنگی از مهم‌ترین مسائل است؛ برای همین در شهرداری بیشتر به این نکته توجه داریم که ابتدا مردم بتوانند به زبان ساده دستورات قرآن را فرابگیرند.

وی اهمیت نظم را به عنوان یکی از دستورات اکید قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در مباحث قرآنی صرفاً به پوسته‌ای از مفاهیم پرداختیم؛ به دنبال پیاده کردن سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی هستیم که توجه به مسائلی از جمله خط سفید و پسماند که باید برای ایجاد نظم در شهر مورد دقت قرار گیرد، اصولی است که می‌تواند ما را در رسیدن به این سبک زندگی کمک کند.

شوشتری توجه به محرومان را از دیگر دستورات صریح اسلام و قرآن عنوان کرد و گفت: این مسئله از دیگر مواردی است که مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری در ماه مبارک رمضان این بود که با کمک خیرین به رفع نیاز محرومان بپردازد؛ یکی از این امور آزادکردن زندانیان به ویژه زندانیان خانم بود.

شوشتری همچنین گفت: برنامه‌ای نیز برای تهیه سبد رفاهی برای خانواده‌های محروم داشتیم که این سبدها توسط خیرین تهیه شد.

وی با بیان اینکه در تهیه سبدهای رفاهی شهرداری هزینه‌ای نکرده است، گفت: شهرداری تهران واسطه‌ای بین خیرین و فقرا و مساکین شهر بود و نقش اجتماعی خود را بدون اینکه نامی از شهرداری مطرح باشد ایفا کرد.

شوشتری خاطرنشان کرد: توجه به محرومان شهر آغاز شده و در حال حاضر بحث شناسایی آنها در نقاط مختلف شهر مطرح است تا بتوانیم با کمک خیرین برنامه‌ای دائمی برای شهروندانی که مشکل معیشت دارند، در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: اعتقادمان بر این است که نسبت بیشتری بین پولدارها و کم‌پول‌ها وجود دارد که ما می‌توانیم این نسبت را به گونه‌ای تنظیم کنیم که زندگی مردمی که در رنج هستند، از رنج کم‌تری برخوردار شود.

شوشتری در مورد طرح خواهرخواندگی مناطق تهران نیز گفت: این طرح در دست بررسی است و معطوف به همین موضوعی است که مطرح شد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم عدالت را بین مناطق شمالی و جنوبی شهر برقرار کنیم؛ به عنوان مثال بحثی که در رابطه با منطقه 12 تهران وجود دارد این است که دیگر مناطق تهران را در این منطقه به عنوان معین قرار دهیم.

captcha