قداست قدس، با سلطه صهیونیسم از بین نمی‌رود
کد خبر: 3326107
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
حجت‌الاسلام صلواتی:

قداست قدس، با سلطه صهیونیسم از بین نمی‌رود

گروه سیاسی: رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف استان مرکزی تصریح کرد: در روایات اسلامی ثواب برپایی نماز در بیت‌المقدس هزار بار بیشتر از مساجد دیگر ذکر شده و این امر نشان دهنده قداست این مسجد در بین مسمانان اعم از سنی و شیعه است و البته به خاطر سلطه صهیونیسم از این قداست کاسته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صلواتی، رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اهمیت و جایگاه قدس برای مسلمانان گفت: پیامبر اعظم پس از مبعوث شدن مدت سیزده سال نماز خود را به سمت بیت‌المقدس برپا می‌کردند.

وی اظهار کرد: در روایات اسلامی  ثواب برپایی نماز در بیت‌المقدس هزار بار بیشتر و عظیم شأن‌تر از مساجد دیگر ذکر شده و این امر نشان دهنده قداست این مسجد در بین مسمانان اعم از سنی و شیعه است، امری که نباید به مرور زمان از خاطر برد و یا به خاطر سلطه صهیونیسم از قداست آن کاسته شود.

حجت‌الاسلام صلواتی ادامه داد: از سال 1948 میلادی  توطئه‌ای توسط صهیونیسم و با حمایت استکبار جهانی شروع شده مبنی بر خارج کردن سرزمین قدس(اورشلیم) از دست ساکنان اصلی آن یعنی فلسطینیان، که تا امروز نیز ادامه دارد و متأسفانه با حمایت‌های گسترده‌ای که می‌شود و سکوت اعراب منطقه، این رژیم جعلی توانسته برخی از نقشه‌های خود را عملی سازد.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف استان افززود: توطئه علیه سرزمین فلسطین و مسلمانان منطقه از روزهای اول خود با مقاومت مردم فلسطین روبه رو شد و امام خمینی(ره) با اعلام حمایت خود از مردم فلسطین رنگ و بویی تازه به این مقاومت بخشید و این یادگار را برای همیشه به مستضعفان جهان عرضه داشت.

وی با بین اینکه روز قدس نمود و تجلی فلسفه انتظار در عصر حاضر است گفت: از دیدگاه شیعه، اسلام و مسلمان درهر نقطه‌ای از کره خاکی که باشند باید مورد حمایت قرار گیرند، اسلام در دفاع از مظلوم  حد و مرزی ندارد و هر جا توطئه‌ای علیه مسلمانان صورت بگیرد دفاع بر همه مسلمانان واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام صلواتی در پایان تصریح کرد: وظیفه ما هوشیاری و مبارزه در برابر هر گونه توطئه از جانب دشمن است و روز قدس نمود و نمونه این مبارزه است، باید در خاطر داشته باشیم اگر نمی‌توانیم همراه و همپای مردم فلسطین بجنگیم حداقل می‌توانیم با تظاهرات در روز جهانی قدس روز خشم و نارضایتی خود را ابراز کنیم.

captcha