دسترسی به آیین‌نامه مسابقات قرآن ترکیه نداشتم/ به کسب رتبه خوشبین هستم
کد خبر: 3323550
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
صداقت:

دسترسی به آیین‌نامه مسابقات قرآن ترکیه نداشتم/ به کسب رتبه خوشبین هستم

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ایران اعزامی به نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه اظهار کرد: با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد، اما نتوانستم به آیین‌نامه مسابقات قرآن ترکیه دسترسی پیدا کنم.

حبیب صداقت، نماینده ایران در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: بعد از برگزاری دوره ارزیابی و انتخاب قاریان که دو ماه پیش توسط شورای عالی قرآن و سازمان اوقاف برگزار شد، بنده را به عنوان نماینده ایران در نخستین دوره مسابقات قرآن ترکیه انتخاب کردند.
وی افزود: طی دو ماه گذشته که از اعزام به مسابقات قرآن ترکیه مطلع شدم خیلی تلاش کردم تا به آیین‌نامه این مسابقات دسترسی پیدا کنم و از هر کانالی که می‌شد به این آیین‌نامه دسترسی پیدا کرد هم ورود پیدا کردم، اما متأسفانه نشد و نه سازمان اوقاف و نه رایزن فرهنگی در ترکیه نتوانستند به این آیین‌نامه دسترسی پیدا کرده و در اختیار من قرار دهند.

هیچ اطلاعی از نحوه برگزاری مسابقات قرآن ترکیه ندارم
صداقت ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقات، نخستین دوره برگزاری آن است هیچ اطلاعی از نحوه برگزاری، آیین‌نامه مسابقات، شرکت‌کنندگان و... ندارم و تا به این لحظه نیز مطلع نشدم که نحوه داوری این مسابقات و آیین‌نامه آن به چه شکلی است تا بتوانم خود را براساس آیین‌نامه مسابقات آماده کنم.
وی درباره آمادگی خود برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه اظهار کرد: قاریان قرآن معمولاً سعی می‌کنند، همیشه آمادگی خود را حفظ کنند. با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داشتیم و تلاوت‌های بیشتری طی این روزها داشتم، تمرین‌های خوبی هم داشته‌ام که امیدوارم با دعای خیر مردم رتبه خوبی کسب کنم.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه عنوان کرد: اگر در ترکیه آیین‌نامه مسابقاتشان را در اختیارمان گذاشتند که مطالعه می‌کنم و سعی می‌کنم طبق آیین‌نامه مسابقات تلاوت خوبی داشته باشم اما اگر به آیین‌نامه هم دسترسی نداشتم باز تمام تلاشم را برای اجرای یک تلاوت خوب انجام می‌دهم.

با آمادگی کامل به مسابقات قرآن ترکیه اعزام می‌شوم
وی یادآور شد: هر چند که شناخت و اطلاعاتی از نحوه برگزاری مسابقات قرآن ترکیه ندارم اما به این مسابقات خوشبین هستم و با توجه به آمادگی که طی دو ماه گذشته در خود ایجاد کرده‌ام امیدوارم رتبه خوبی در این مسابقات به دست آورم.
صداقت درباره هماهنگی خود برای اعزام به مسابقات قرآن ترکیه گفت: هماهنگی از طرف ترکیه تا حدودی ضعیف بود و هنوز از نحوه برگزاری مسابقات اطلاعی ندارم تا جایی که سازمان اوقاف هم با وجود نامه‌نگاری‌هایی که داشته است هنوز اطلاعاتی از این مسابقات در دست ندارد.
وی ادامه داد: به دلیل ناهماهنگی‌ها، هنوز اطلاعی از محل اسکان و محل برگزاری مسابقات در دست نداریم و با وجودی که گروه مستندی از شبکه قرآن سیما نیز به این مسابقات اعزام می‌شود.
یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه از 14 تا 19 تیرماه در استانبول برگزار می‌شود.

captcha