رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم؛ رویکرد مجلس نهم
کد خبر: 3310577
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
آقامحمدی مطرح کرد:

رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم؛ رویکرد مجلس نهم

گروه اجتماعی: منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد اقتصادی مجلس نهم، گفت: رویکرد ما در مجلس نهم در رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ابراهیم آقامحمدی، منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، 12 خردادماه در دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، گفت: در جامعه امروزی هرکس هرچه دارد از امام راحل(ره) دارد و اگر کسی به‌ویژه مسئولان در این مملکت به جایی رسیده است به برکت وجود امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باید در چارچوب تفکری امام خمینی(ره) مانده و حرکت کند و در مسیر حرکت اعتقادات شیعی حرکت کند.

آقامحمدی با اشاره به این‎که از 1400 سال پیش تاکنون که غیبت امام زمان(عج) شروع شده است جامعه اسلامی در هر زمانی یک ولی‌ فقیه برای اجرای امور داشته است، عنوان کرد: هرکس بخواهد به‌غیر از این فکر کند خودی و پیرو ولی‌فقیه نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که خودی کسی است که در جهت مرام و تفکر امام خمینی(ره) حرکت کند چراکه عزت، سربلندی و غرور ما دراین است پیرو امام بوده و در خط رهبری حرکت کنیم، عنوان کرد: این‌که ما به‌عنوان یک کشور مهم در سطح جهان مطرح هستیم و ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای معاند با نظام در قالب این کشورها با ما صحبت می‌کنند همه به برکت تفکر اسلام ناب است و این را باید بدانیم که اگر امام(ره) و انقلاب نبود ما الان هیچ نبودیم و از نظر سیاسی جایگاهی نداشتیم.

وی بیان کرد: اگر شکرگذار این نعمت بزرگ نباشیم به کسانی‌که این جایگاه را به ما دادند جفا کرده‌ایم.

آقامحمدی با اشاره به این‌که نمایندگان استان لرستان در مجلس نهم تلاش کرده‌اند که حرکتی متفاوت با شیوه‌های دوره‌های گذشته را در پیش بگیرد، تصریح کرد: زمانی‌ که ادارات به‌جای حل مشکلات مردم آن‌ها را به دفاتر نمایندگان مجلس ارجاع می‌دهند فرصت فکر کردن در سطح کلان را از نمایندگان مجلس می‌گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما نباید فراموش کنیم که با پشتوانه مردم به مجلس راه یافته‌ایم و باید در جهت رفع مشکلات آن‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که اشتغال و ساماندهی یک کار اجرایی است که وظیفه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: مجلس وظیفه دارد که لایحه بودجه را به بهترین نوع تصویب کرده و منابع را در اختیار دولت بگذارد که قوه مجریه بتواند کار انجام دهد.

آقامحمدی با اشاره به مرتب بودن پروازهای فرودگاه خرم‌آباد، ادامه داد: هیچ زمانی نبوده است که فرودگاه خرم‌آباد برای 6 ماه متوالی پرواز داشته باشد که این‌کار نیز با زحمات و همدلی همه مسئولان انجام شد.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که نمایندگان لرستان با بالا بردن شمشیر استیضاح حرکت کرده‌ است، عنوان کرد: نمایندگان به‌دنبال انجام کارهای کلان در حوزه‌های انتخابی خود هستند و هرجا لازم باشد همه در کنار یکدیگر هستیم.

وی با اشاره به رویکرد اقتصادی مجلس نهم، تصریح کرد: رویکرد ما در مجلس نهم در رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم بوده است به‌طوری‌که پس از گذشت سال‌ها از تصویب ماده 180 سابقه نداشته است که استانی محروم مانند لرستان 20 میلیارد تومان از این ماده به خود اختصاص دهد که سهم ما از ماده 180 حدود 270 میلیارد تومان است که از بودجه عمرانی استان بیشتر است.

آقامحمدی با اشاره به این‌که افزایش بودجه استان نسبت به سال گذشته و سایر استان‌ها چشم‌گیر بوده است، اظهار کرد: ما در این مشکلات زیادی داریم که عمده آن این است که در بین مسئولان مرکزی اداره‌ای برای این‌که لرستان را به‌صورت اورژانسی از این وضعیت خارج کند دیده نمی‌شود.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ما نباید دعواهای سیاسی را از مسائل اجتماعی جدا کنیم، عنوان کرد: استانداری لرستان، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان همه باید در یک جهت حرکت کنیم که بتوانیم به نتیجه برسیم، چراکه هیچ‌کاری انجام نشده مگر این‌که نمایندگان و مسئولان اجرایی باهم باشند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس و رئیس دستگاه اجرایی در استان هرجا با هم بوده‌اند موفق شده‌ و نتیجه گرفته‌اند و هرجایی که با یکدیگر هماهنگ نبوده‌اند موفقیت کسب نکرده‌اند.

آقامحمدی با بیان این‌که همه ما باید با یکدیگر حرکت کرده و اقتصاد، بیکاری و فقر مردم را نباید قربانی دعواهای سیاسی خود کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فعالیت‌های مجلس را در دو بعد اقتصادی و امور خارجی تأیید کرده است.

captcha