دشمن‌شناسی، دستاورد مهم مقاومت و پایداری است
کد خبر: 3306932
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

دشمن‌شناسی، دستاورد مهم مقاومت و پایداری است

گروه سیاسی: دشمن‌شناسی، دستاورد مهم مقاومتی است که می‌تواند نه تنها برای ملت ایران بلکه برای جهان اسلام، چراغ راه باشد.

حمید پنداشته‌پور، فعال فرهنگی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به چهارم خردادماه روز پایداری و مقاومت، بر بزرگداشت روزهایی همچون این روز تأکید کرد و گفت: برای نسل‎‌های جوان، بسیاری از مسائل دفاع مقدس نامفهوم است که فقط با ثبت در تقویم بازگو نمی‌شود بلکه باید سال‌ها کار هنری و ادبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی، دستاورد مهم مقاومتی است که می‌تواند نه تنها برای ملت ایران بلکه برای جهان اسلام چراغ راه باشد، گفت: همچنین دشمن‌شناسی، نتیجه پایداری است که در این راستا می‌توانیم یکی از دستاوردهای مقاومت این است که به راحتی می‌توانیم وضعیت خود را در منطقه و جهان، تبیین کنیم.

پنداشته‌پور، امیدواری و شوق در نسل جوان را یکی دیگر از دستاوردهای پایداری دانست و اظهار کرد: نسل جوان در نوع برخورد با مسائل زندگی، مقاومت پیشینیان خود را الگو قرار دهد.

وی، با بیان اینکع از معرفی دستاوردهای دفاع مقدس غافل شده‌ایم، عنوان کرد: انعکاس دقیق و بدون افراط و تفریط رویدادهای دفاع مقدس و مقایسه آن با تجاوزاتی که در طول تاریخ به ایران شده است، نشان می‌دهد که مقاومت و پایداری در هشت سال دفاع مقدس موجب شد که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی نماند.

این فعال فرهنگی به مقاومت شهر دزفول در دوران دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های دزفول، بازسازی شهر پس از موشک‌باران بود، اگر موشکی به محله یا خانه‌ای برخورد می‌کرد، مردم دزفول، شروع به بازسازی می‌کردند، لذا شهر، هیچ‌گاه تعطیل نشد و مردم، آن را ترک نکردند و زندگی جریان داشت.

وی با بیان اینکه مقاومت با تکیه بر باورهای دینی و ارزشی معنا پیدا می‌کند، اظهار کرد: در آن شرایط، اهمیت دادن به حجاب، چنان بود که خانمی با حجاب کامل می‌خوابید تا اگر بمب به خانه‌اش اصابت کرد، او را در حالی از زیر آوار دربیاورند که پوشش و حجابش را رعایت کرده باشد.

پنداشته‌پور با اشاره به اینکه چهارم خرداد سال 66، مقاومت مردم دزفول به عنوان نمونه و نماد پایداری انتخاب شد، عنوان کرد: شهر دزفول، بیش از 200 مرتبه، موشک‌باران و 20 هزار بار گلوله‌باران شد که شهر دیگری در ایران، اینگونه هدف دشمن قرار نگرفت.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس به موقعیت دزفول اشاره کرد و گفت: دزفول، راه ورود از خوزستان به مرکز ایران است. تمام تلاش صدام و فرماندهانش، شکستن مقاومت مردم دزفول بود، زیرا اگر دروازه دزفول باز می‌شد، راه دشمن به سمت شهرهای دیگر، هموار می‌شد ولی مقاومت مردم دزفول، دشمن را ناکام کرد.

captcha