البغدادی از رهبری داعش کنار گذاشته شد
کد خبر: 3203592
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

البغدادی از رهبری داعش کنار گذاشته شد

شعب خارجی: رسانه‌های متعدد غربی ضمن تأیید خبر جراحت شدید ابوبکر البغدادی، اعلام کردند که فرد دیگری موقتا رهبری «داعش» را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اسلام تایمز، هفته گذشته خبر مجروح‌شدن شدید ابوبکر البغدادی در موصل منتشر شد، اما صحت آن تایید نشده بود. 
دیروز، چهارم اردیبهشت، رسانه‌های متعدد غربی همچون «بی‌بی‌سی»، «ایندیپندنت»، «گاردین» و «نیوزویک» این خبر را مخابره کردند، هرچند رسانه‌های عراقی در ارتباط با این ماجرا همچنان ساکت هستند.
بر اساس گزارش نیوزویک، به دنبال جراحت شدید البغدادی، فرد دیگری رهبری موقت داعش را برعهده گرفته است. این فرد که «ابوعلا العفری» نام دارد، معاون البغدادی بوده است.
به ادعای گاردین، ابوبکر البغدادی بر اثر حملات هوایی «ائتلاف ضد داعش» در ماه مارس (فروردین) زخمی شده است. این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند، البغدادی در حمله هواپیماهای عراقی مجروح شده است.
به گفته منابع خبری، البغدادی هم‌اکنون نفوذی بر داعش ندارد و در عوض، العفری دست به سازماندهی مجدد داعش زده و در میان تروریست‌ها شخصیتی مهم تلقی می‌شود.
در ارتباط با محل حضور البغدادی، برخی می‌گویند که وی جهت مداوا به اوکراین منتقل شده است، اما گاردین گزارش داده که البغدادی هم‌اکنون در منطقه «البعاج» استان نینوای عراق به سر می‌برد.
در ارتباط با سوابق «العفری» (رهبر جدید داعش)، هشام الهاشمی، مشاور دولت عراق گفت: او قبلا در شهر «تل عفر» استان نینوا معلم فیزیک بوده و شماری کتاب نیز در حوزه مذهبی نوشته است. او به «حاجی ایمان» هم مشهور است.

captcha