متولیان قرآنی قداست کار خود را حفظ کنند
کد خبر: 2847314
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
حافظ قرآن اهل سنت:

متولیان قرآنی قداست کار خود را حفظ کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: گام اول و مقدمه قرآنی‌کردن جامعه این است که متولیان قرآنی و کسانی که در جامعه به‌عنوان نماد دین شناخته می‌شوند قداست کار خود را حفظ کنند.


یوسف سالاری، حافظ کل قرآن کریم اهل سنت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در اسلام و قرآن هیچ نقصی وارد نیست، نقص از شیوه رسانده پیام قرآن، اسلام و عمل کردن به آن است و اگر کسانی که متولی امور قرآنی هستند اعم از ادارات و نهادها و یا معلمان قرآن و وعاظ و خطبا قداست کار خود را حفظ نکرده و در روابط اجتماعی و معاملات عکس تعالیم دینی عمل کنند واکنش منفی در جامعه خواهد داشت.



ارزش‌ها در جامعه یک‌دفعه تغییر نمی‌کنند



این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: مسئله دیگری که لازمه قرآنی کردن جامعه است این است که ارزش‌ها در جای خود باقی بماند و تغییر پیدا نکنند در حالی که امروزه در جامعه می‌بینیم بسیاری از ارزش‌ها و فرهنگ جامعه در نگاه مردم تغییر یافته‌اند.



سالاری افزود: به‌عنوان مثال در موضوع حجاب در شرایط فعلی جامعه اگر کسی حجاب خود را حفظ کند ممکن است در نظر خیلی افراد جنبه خوبی نداشته باشد و یا در گناه ربا خیلی از افراد با توجیهات مختلف کم کم خود را در دام این گناه گرفتار می‌کنند که نشان از نوعی جابه‌جایی ارزش‌ها در جامعه دارد.



وی عنوان کرد: ارزش‌ها در جامعه یک‌دفعه تغییر نمی‌کنند، بلکه کم کم و با بی‌توجی‌ها ارزش‌ها و ضدارزش‌ها جای خود را عوض می‌کنند که در راستای قرآنی‌کردن جامعه شایسته است مراقب این قضیه نیز باشیم.



این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: پاسداشت روزهایی که از جمله مناسبت‌های دینی و آئین‌های مذهبی هستند و به نوعی در فرهنگ ما یوم الله نامیده می‌شوند مانند اعیاد فطر و قربان و یا پاسداشت یاد سیدالشهدا(ع)  نیز اگر در حد اعتدال و مناسب باشد در قرآنی کردن جامعه نقش دارد.



برگزاری آئین‌های مذهبی را نباید خیلی دست بالا و یا دست پایین گرفت



سالاری گفت: البته نباید فراموش کرد که برگزاری آئین‌های مذهبی را نباید خیلی دست بالا و یا دست پایین گرفت و شایسته است که در حد اعتدال به آن پرداخته شود تا جامعه را از اصل و محتوا به ظاهر صرف نکشاند.



وی افزود: یادگیری خود کتاب مقدس قرآن از حیث علوم مختلف نیز نقش مهمی در قرآنی کردن جامعه دارد در حالی که افراد آن‌قدر به مسائل غیرضرورت می‌پردازند و خود را خسته می‌کنند که نوبت به قرآن که می‌رسد کم می‌گذارند.



این حافظ کل قرآن کریم یادآور شد: متأسفانه در بسیاری از خانواده‌ها یادگیری قرآن منحصر به وقت‌های خالی و زنگ‌های تفریح  شده است و ارزش‌گذاری واقعی بر روی اهمیت فراگیری قرآن نشده است.

captcha