اعتقاد قلبی راهکار ایجاد وحدت بین مسلمین جهان است
کد خبر: 2688557
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸

اعتقاد قلبی راهکار ایجاد وحدت بین مسلمین جهان است

گروه اجتماعی: امام جمعه مسجد قبای شهرستان سنندج گفت: اذکاری که با اعتقاد قلبی بیان نشود، نه تنها پاداشی نخواهد داشت بلکه نمی تواند موجب ایجاد اتحاد بین مسلمانان شود و تنها با اعتقاد قلبی است که اتحاد حاصل می‌شود.

خلیل آدابی، امام جمعه مسجد قبای شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: بهترین تعریف از پیامبر اکرم را ذات حق تعالی ارائه داده است.
وی افزود: خدای متعال با بیان اینکه پیامبری از جنس خودتان فرستادم تا یاور شما در زمان بروز مشکلات باشد، انسان را به ایمان به پیامبر دعوت کرده است.
آدابی عنوان کرد: در عصری که پیامبر امتش را به ایمان به خدای یکتا دعوت می کرد، به کسانی که ایمان نیاوردند فرمود خدا برای من کافیست و هیچ معبود حقی جز او وجود ندارد و این آیه را از اذکار صبح و عصر برای مسلمانان تعیین کرده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره‌های مختلف صفات پیامبر را به خوبی بیان کرده است، تصریح کرد: اخلاق نیکوی پیامبر باید به عنوان اخلاق حسنه الگوی همه مسلمانان قرار گرفته و از آنها پیروی شود.
امام جمعه مسجد قبای سنندج ادامه داد: عفو و بخشش، مدارا و ذکر بیشمار خدا بهترین خلق پیامبر است که باید به عنوان اخلاق حسنه مورد توجه امت او قرار گیرد.
وی ذکر خدا را بسیار مهم دانست و ذکر کرد: اذکاری که پیامبر برای مسلمانان تعیین کرده اند، موجب بخشش گناهان، بیرون رفتن از تاریکی و رفتن به سوی نور و روشنایی می‌شود.
وی اعلام کرد: علیرغم تمام اخلاق حسنه پیامبر که باید مسلمانان از آن پیروی کنند، وی خواندن نماز را بهترین ذکر دانسته و از آن با نام گنج آخرت نام برده است.
امام جمعه مسجد قبای سنندج تأکید کرد: اذکاری که با اعتقاد قلبی بیان نشود، نه تنها پاداشی نخواهد داشت بلکه نمی‌تواند موجب ایجاد اتحاد بین مسلمانان شود و تنها با اعتقاد قلبی است که اتحاد حاصل می‌شود.
وی بیان کرد: کشورهایی از قبیل افغانستان و پاکستان علیرغم اینکه بسیار دم از دین و ایمان به اسلام می‌زنند اما متأسفانه همیشه درگیر جنگ اعتقادی هستند و این نشان‌دهنده بی‌اثر بودن ایمان آنان است.
آدابی با اشاره به اینکه عدم اعتقاد قلبی مانع از ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه مردم ایران، امروزه با اعتقاد قلبی موجبات وحدت و امنیت در این کشور را فراهم کرده‌اند و توسعه روزافزون وحدت بین آنان وظیفه علمای دینی است. 

captcha