گنبد و گلدسته امامزاده امیر نعمت‌الله(ع) ال‌هاشم خلخال نصب شد
کد خبر: 2625244
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

گنبد و گلدسته امامزاده امیر نعمت‌الله(ع) ال‌هاشم خلخال نصب شد

گروه اجتماعی: در سالروز شهادت امام رضا(ع)، گنبد و گلدسته امامزاده امیر نعمت‌الله(ع) ال‌هاشم خلخال از سوی خیر خلخالی نصب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل دیروز، دوم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، گنبد و گلدسته امامزاده امیر نعمت‌الله(ع) روستای آل‌هاشم، از نوادگان امام موسی‌کاظم‌(ع) در شهرستان خلخال نصب شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال در مراسم نصب گنبد و گلدسته امامزاده و همایش وقفی که در این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: وقف یکی از اموری است که مورد تاکید اسلام و ائمه‌ اطهار(ع) است و همین نیت‌های خیر اهالی موجب توسعه فضاها و اماکن و بقعات است.
احمد علی‌نسب با تقدیر از زحمات خیرین وقف در شهرستان خلخال گفت: گنبد و گلدسته این امامزاده نیز به دست یک خیر خلخالی با مبلغ 25 میلیون تومان تهیه و امروز در سالروز شهادت امام رضا(ع) نصب شد.
وی این امامزاده را یکی از 17 امامزاده فعال شهرستان خلخال عنوان کرد و افزود: مردم مذهبی خلخال اعتقاد ویژه‌ای به بقاع متبرکه و امامزادگان دارند و همین امر موجب مشارکت بیشتر آنان در بهسازی امامزادگان و بقاع شده است.
در حاشیه این مراسم که با حضور پرشور مردم خلخال در روستاهای ال‌هاشم از توابع بخش مرکزی برگزار شد، اهالی با برپایی دستجات عزاداری در سوگ رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و سلطان خراسان امام رضا‌(ع) سوگوار شدند و عزاداری کردند.
روستای ال‌هاشم در 5 کیلومتری خلخال بعد از روستای زاویه سادات واقع شده که آستان مبارک امامزادگان سیدالیاس(ع) و سیدهاشم(ع) نیز در سال‌های گذشته با همت اداره اوقاف شهرستان خلخال به صورت زیبای بهسازی شده که دارای گنبد و گلدسته است.

captcha