ویژگی‌های دانشجوی مسلمان ایرانی/ ضرورت تقویت نگاه فراملی در جنبش دانشجویی
کد خبر: 2615846
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
شیخ‌الاسلام تشریح کرد:

ویژگی‌های دانشجوی مسلمان ایرانی/ ضرورت تقویت نگاه فراملی در جنبش دانشجویی

گروه سیاسی: حسین شیخ‌الاسلام، از دانشجویان حاضر در تسخیر لانه جاسوسی، درباره ویژگی‌های دانشجوی مسلمان ایرانی گفت: دانشجوی مسلمان ایرانی باید آزاداندیش و ظلم‌ستیز باشد و این ویژگی‌ها را با محوریت دین‌ و ولایت‌مداری شکل دهد.

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس و از دانشجویان پیرو خط امام(ره) حاضر در اشغال لانه جاسوسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت روز دانشجو درباره شاخصه‌های دانشجوی مسلمان ایرانی گفت: به اعتقاد من دانشجوی مسلمان ایرانی باید آزاداندیش و ظلم‌ستیز باشد و این ویژگی‌ها را با محوریت دین‌ و ولایت‌مداری شکل دهد.

اتکاء به منطق و تقویت روحیه کار دسته‌جمعی از شاخص‌های دانشجوی مسلمان ایرانی  

وی افزود: از طرفی این دانشجو باید برخوردار از شجاعت مبتنی بر تفکر و ژرف‌اندیشی باشد. همچنین این دانشجو باید روحیه کار دسته‌جمعی خود را تقویت کند به نحوی که هر لحظه آمادگی حضور در صحنه‌های حساس و بزنگاه‌ها را داشته باشد.

شیخ‌الاسلام  اظهار کرد: انتظار از دانشجوی مسلمان ایرانی است که در بحث و گفت‌وگو متکی بر منطق باشد و در میدان مباحثه بر اساس عقلانیت ورود پیدا کند. به عقیده من اینها مجموعه ویژگی‌های یک دانشجوی مسلمان است که می‌تواند باعث توفیق وی شود و علی‌الخصوص در حفظ امنیت ملی کشور مؤثر واقع شود.   

جریان دانشجویی اهداف فراملی قانون اساسی را پیگیری کند

شیخ‌الاسلام درباره ضرورت حرکت جریان دانشجویی فراتر از مرزهای جغرافیایی و شناخت دقیق جریان‌های مخالف اسلام ناب در منطقه از جمله جریان سلفی و همچنین جریان‌های سکولار گفت: بلاشک ندای اسلام یک ندای جهانی است؛ پیام امام(ره) و انقلاب سلامی نیز یک پیام جهانی است و فراتر از مرزهای ملی است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس عنوان کرد: لازم است جریان دانشجویی در مسیر اهداف مصرح در قانون اساسی مانند حمایت و پشتیبانی از مستضعفین، مبارزه علیه سلطه و سلطه‌گری و تبلیغ جهانی کردن اسلام، که اهداف فرامرزی است، حرکت و برنامه‌ریزی کند.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: بنابراین لازم است دانشجوی مسلمان دید کلان و فرامرزی داشته باشد به خصوص در این برهه زمانی که می‌بینیم مسائل داخل کشور به مسائل منطقه‌ای و جهانی گره خورده است. برهمین مبنا جریان دانشجویی باید از قدرت آینده‌نگری برخوردار باشد.

حضور فعال و آگاهانه جریان دانشجویی در مسئله فلسطین

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین درباره نگاه جنبش دانشجویی ایران به مسئله فلسطین گفت: صهیونیسم بارزترین نمونه ظلم در عصر ماست. شاید به همین دلیل حضرت امام(ره) بسیار جدی در زمینه مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین وارد شدند و اولین کاری که امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی انجام دادند اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فلسطین یک سمبل مبارزه با ظلم برای همه آزادی‌خواهان، ظلم‌ستیزان و استکبارستیزان است. دانشجوی ایرانی نیز در این زمینه همواره آگاهانه حاضر شده و اگاهی ‌بخشی کرده است.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: اشکالی که در کار ما وجود دارد این است که فکر می‌کنیم چون نظام و دولت ما اسلامی است و در قضیه فلسطین مسئولیت دارد لذا اگر ما زیاد در صحنه فعال نباشیم ایرادی ندارد ولی دانشجویان ما این خاصیت را ندارند و این فکر را نمی‌کنند که اگر دولت مسئولیتی در این زمینه و سایر زمینه‌ها دارد آنها دیگر مسئولیتی ندارند.

وی در پایان اظهار کرد: برهمین اساس ما دیدیم دانشجویان در موضوع فلسطین همواره فعال در صحنه حضور داشته‌اند. البته جوانان در کل جهان اسلام و در خود فلسطین جزء اصلی این مبارزه هستند و همفکری و نزدیکی جوانان و دانشجویان ما با جوانان فلسطینی بیش از پیش سبب حضور فعال‌تر و مؤثرتر جریان دانشجویی در موضوع فلسطین می‌شود.

captcha