آرمان شهدا با سیره معصومین(ع) هم‌خوانی دارد
کد خبر: 2611824
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
سردار کریمی:

آرمان شهدا با سیره معصومین(ع) هم‌خوانی دارد

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه شهدا پاسداران واقعی دین و بهترین الگوی ما هستند، اظهار کرد: سیره شهدای ما با سیره معصومین(ع) هم‌خوانی دارد و عمل شهدا تمام چیزی است که خداوند از یک بنده خود خواسته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی روز گذشته، چهارم آذر‌ماه در مراسم یادواره شهدای روستاهای کرک و چناس و تکیه از توابع این شهرستان، وجود بسیج را بزرگترین ضرورت و مصلحت کشور عنوان کرد و گفت: مأموریت بسیج، تمام میدان‌هایی است که کشور، انقلاب و اسلام به آن نیازمند است.

وی با بیان اینکه بسیج، تشکل خودجوش مردمی و در اوج فداکاری و استقامت است، افزود: آرمان‌های بسیج دو چیز است، یکی استقرار حکومت الهی و دوم نجات بشریت از فقر و فساد و تبعیض.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان با اشاره به اینکه شهدا پاسداران واقعی دین و بهترین الگوی ما هستند، اظهار کرد: سیره شهدای ما با سیره معصومین(ع) هم‌خوانی دارد و عمل شهدا، تمام چیزی است که خداوند از یک بنده خود خواسته است.

کریمی یاد کردن شهدا و بررسی سیره آن‌ها را یک نیاز عنوان کرد و تصریح کرد: انسان در سه حوزه احساس و عواطف، اندیشه و فکر، منش و رفتار تأثیرپذیرست و چه خوب است که انسان در این سه حوزه از شهدا اثر بگیریم.

وی واژه شهید را دارای قداست دانست و تصریح کرد: در عرف عام و خاص برخی کلمه‌ها و واژه‌ها مانند عالم، فیلسوف، مجتهد و ... از قداست برخوردارند، اما قداست شهید از اسم نیست بلکه از معناست، چراکه حرکت شهید دارای دو ویژگی معیار دینی و قربة‌الی‌الله بودن است.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی در بیان انواع مرگ‌ها در دنیا گفت: انواع مرگ در دنیا زیاد است همچون مرگ طبیعی، مرگ جنایی، خودکشی، مرگ با بلایای طبیعی و شهادت که ویژگی شهادت که آن از سایر مرگ‌ها  جدا کرده این است که شهادت عملی است آگاهانه و اختیاری که ترسی در آن نیست و همچنین در راه هدفی مقدس و فی‌سبیل‌الله است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح، از خانواده شهدای این روستاها تجلیل شد.

captcha