تجليل از شاعر مقاومت فلسطين در دمشق
کد خبر: 1976173
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

تجليل از شاعر مقاومت فلسطين در دمشق

گروه فرهنگ و هنر: خالد ابوخالد؛ شاعر مقاومت فلسطين طی مراسمی در مركز فرهنگ و هنرهای فلسطين در اردوگاه «يرموك» دمشق تجليل شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سوريه به نقل از خبرگزاری رسمی اين كشور (سانا)، مدير مركز فرهنگ و هنرهای فلسطين در مراسم تجليل از خالد ابوخالد اظهار كرد: ما اين مراسم را برای تجليل از شاعری برگزار كرده‌ايم كه 40 سال از عمر خود را در ادبيات و شعر فلسطين و فعاليت تبليغاتی و فرهنگی برای خدمت به مسأله اين كشور صرف كرده است.
حمزه البرقاوی از شاعران حاضر در مراسم تجليل از خالد ابوخالد نيز تأكيد كرد: ابوخالد چهار دهه از زندگی‌اش را در راه حمايت از مقاومت سپری كرده و با اشعار و آثار ادبی متعدد در اين زمينه توانسته است نام خود را در زمره مبارزان فلسطينی ثبت كند.
براساس اين گزارش، خالد ابوخالد در پايان مراسم مركز فرهنگ و هنرهای فلسطين در دمشق، قطعه‌ای از اشعار خود با عنوان «غزه بر ديوار‌های قدس» را برای حاضران قرائت كرد.
گفتنی است پنجمين جشنواره فرهنگی فلسطين 23 مرداد در مركز فرهنگ و هنرهای فلسطين در اردوگاه «يرموك» در دمشق افتتاح شد و گراميداشت خالد ابوخالد؛ شاعر مقاومت فلسطين از سلسله برنامه‌های دوشنبه اين هفته؛ 25 مرداد اين جشنواره بود.
پنجمين جشنواره فرهنگی فلسطين تا نيمه شهريور ماه ادامه دارد و اين جشنواره هر شب از ساعت 21:30 دقيقه در مقر مركز فرهنگ و هنرهای فلسطين در اردوگاه يرموك پذيرای علاقمندان خواهد بود.
captcha