گنبد و گلدسته جدید بقعه امامزاده سیدنورالدین علوی(ع) سپیدان نصب می‌شود
کد خبر: 1473432
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
فردا؛

گنبد و گلدسته جدید بقعه امامزاده سیدنورالدین علوی(ع) سپیدان نصب می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سپیدان از نصب گنبد و گلدسته جدید بقعه امزماده سیدنورالدین علوی(ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدسعید حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سپیدان امروز، 24 آبان در جمع خبرنگاران گفت: گنبد جدید بقعه متبرکه امامزاده سید نورالدین علوی(ع) سپیدان نصب می‌شود.
وی ابراز کرد:‌ در طرح جامع امامزاده سید نورالدین(ع)، ساخت گنبد و گلدسته این بقعه متبرکه در مهرماه، با کمک خیرین شهرستان سپیدان و با جمع‌آوری مبلغ 500 میلیون ریال در طرح مودت شروع به ساخت شد.
حسینی ادامه داد: این ضریح در شهرستان آمل مازندران ساخته شده است که امروز با حضور مسئولان شهرستانی و با استقبال خیرین و مردم شهرستان، به سپیدان منتقل شده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه، 25 آبان ماه جاری کار نصب گنبد و گلدسته امامزاده سید نورالدین علوی غازی(ع) آغاز خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: طرح مودت به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای توسعه و بازسازی حرم مطهر امامزادگان در سراسر کشور اجرا می‌شود.
حسینی اظهار کرد: امامزاده سیدنورالدین علوی(ع) از نوادگان امام اول شیعیان حضرت علی(ع) است که بقعه متبرکه آن در مرکز شهر اردکان واقع شده و زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی ادامه داد: همچنین قدمت بقعه بر اساس سنگ نوشته ورودی آن، مربوط به دوره دیلمیان است و ساختمان قدیمی این امامزاده با مساحت حدود یکصد متر مربع مربوط به دوران صفوی و جز آثار ملی به ثبت رسیده و تاکنون چندین مرحله بازسازی شده است.

captcha